Torsdag med Ida.


Ligger hemma i soffan med datorn i knät, Idol är igång på tv'n, godisskålen står på bordet jämte ett glas vatten. Borde egentligen veta hut om jag skulle klaga nu . . . dock måste jag klaga . . . lite i alla fall.

Jag ligger ju här själv. Vill ha nån här. Singellivet är verkligen inget för mig. Har varit det alldeles för länge nu. Bortsett från min korta flirt i början av sommarn har jag varit singel i över ett halvår nu. Inte likt mig. Absolut inte. Jag har alltid varit tjejen med pojkvän (inte någon som byter varje vecka utan någon som har långa förhållanden) men nu vet jag inte vad som hänt. Försökt intalat mig själv att jag vill vara singel, att jag trivs med det men fan, kanske dags att se sanningen i vitögat, jag vantrivs. Usch.

Dock finns det en person som får mig le, en person som får mig att känna mig speciell . . .
Ååh, varför ska allt vara så komplicerat?

Syster tog tåget hem idag. Sååå trist men tror banne mig att hon kommer att komma tillbaka om inte alltför länge. Vet inte, bara en känsla jag fått :) Har i alla fall varit super mysigt att haft henne här!

Hakade på min käre arbetskamrat Tobbe till The Dubliners efter jobbet idag. Gais match och suportrarna var samlade. Två öl och en god skaldjursbuffé fick det bli innan jag satte mig på spårvagnen och åkte hem. Hade varit skoj att hängt med på matchen men spar mig till derbyt den femte istället :p

Sista arbetsdagen i morgon innan den välbehövliga helgen anländer. Jippie! I morgon kväll blir det nog lugnt och enbart lugnt. På lördag ska jag först följa med på någon typ av hojtävling där jag ska klippa kort (fråga inte mig, fråga Ludde han vet). Sen på kvällen är det sexparty på schemat som skulle följas av utgång :) Kommer nog bli skoj!

Nu blir det nog en dusch innan Lyxfällan börjar.

So long folks!



Kommentarer
Postat av: Vanja

Jag känner igen det det "jag inbillar mig att jag trivs med singellivet". Jag gissar att det e nån form av försvarsmekanism för att inte deppa ihop riktigt ;)

Jag håller tummarna fr att vi finner våradrömprinsar snart...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback