Frikortet då älskling?


Efter ett rätt roligt telefonsamtal men den där snygge som handlade bland annat om såk. "frikort" fick jag sådan lust att skriva ett inlägg om just det - frikort.

Till att börja med ska jag förklara begreppet så att alla hänger med.
Ordet "frikort" används (förutom på ex. apoteket) i förhållanderelaterade samtalsämnen. Vill jag ha ett frikort menar jag att jag vill ha sex med någon annan än den jag är tillsammans med. En person som min pojkvän är införstådd i att jag skulle ha sex med om jag träffade och inte skulle kunna ha några invändningar mot om han en gång gått med på att ge mig fk (=frikort). Begreppet används oftast (vad jag varit med om iaf) då det handlar om kändisar, en person man mest troligt inte skulle träffa in real life så att säga.

Vet egentligen inte vad jag tycker om saken. Jag menar visst skulle väl jag vilja ha sex med tex.
Alexander Skarsgård men hur stor är chansen att jag träffar honom!? Minimal . . . ännu mindre att han skulle vilja ha sexuellt umgänge med mig. Dessutom, om jag skulle vilja att ett frikort från min pojkvän skulle säkert han också vilja ha ett från mig och med min tur skulle det väl förefalla sig så illa att karln min i fråga skulle träffa sitt fk. Då skulle jag inte tycka att det vore okej, då vore det allt annt än okej! Men samtidigt skulle jag vara för stolt för att ta tillbaka mitt löfte . . . Hum?

Lika bra att skita i det där med frikort va och bara vara nöjd med det man har (läs det man önskar man hade).


Kommentarer
Postat av: Vanja

Haha! Den dag då jag känner att jag e "ilag" KRÄVER jag ett fk... Skulle jag träffa och få chansen att piiiip Danko Jones hade jag aldrig förlåtit mig själv om jag tackat nej ;)

Inte för att jag e kändiskåt i övrigt men Danko... MUMS!



Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback