Tack Elle.


Tack vare Elle har jag nu en lååång lista att fylla i. Betvivlar att det finns någon som sitter och läser alla dessa frågor och svar - för det är trist! Men dock är det väldigt skoj att fylla i dem :)

1. VEM PRATADE DU MED I TELEFON SENAST - Det var med Ludde darlingen som befinner sig i Falun för att köra Novemberkåsan.

2. VEM/VILKA SKRIVER DU MED PÅ MSN JUST NU
- Ingen.

3. HÖGER ELLER VÄNSTERHÄNT
- Höger.

4. HUMÖR JUST NU
- Nöjd, är det ett humör? Mår som gott här i min soffa med tv'n på som bakgrundsljud.

5. FAVORITGODIS
- Det mesta i lösviktshyllan.

6. ÄR DET NÅGOT DU ABSOLUT INTE ÄTER
- Har enormt svårt för blodpudding, palt och bruna bönor. Utöver det äter jag nog det mesta.

7. KLÄDER JUST NU
- Mjukisbrallor och en långärmad t-shirt.

8. MUSIK JUST NU - Inte nån, tv'n får stå för ljudet i denna afton.

9. NÄR ÅT DU SENAST? - Åt ost, oliver och feferonis hos Flisan för drygt en timma sedan. Funderar dock på att duka fram lite glass med banan . . . vore gött.

10. VAD SA DU SENAST? - "Vi hörs i morgon" till Per innan han knatade hem.

11. FAVORITKLÄDER - Mjukisbrallor helt klart!

12. FAVORIT HANGOUT - Hum . . . i Emma-Linas kök (alternativt mammas) med en stor kopp te och massa skvaller - finns inte mycket som kan slå det!

13. OM DU VAR TVUNGEN ATT LEVA I EN ANNAN TIDSEPOK VILKEN SKULLE DU VÄLJA? - Skulle gärna uppleva 80-talet då en sjuhelvetes massa bra rock uppfanns då!

14. FISK ELLER BADKRUKA? - Badkruka, har jag dock bestämt mig för att bada och väl kommit ner i vattnet blir jag genast fisk.

17. FAVORITFÄRG - Känns trist att säga men det är väl svart. Funkar ju till det mesta.

18. SAFT ELLER ALKOHOL - Saft om man inte ska göra något speciellt, alkohol om man ska ut.

19. LÄNGD - 175 cm.

20. HUR MÅNGA KUDDAR SOVER DU MED? Fyra stycken, använder dock bara två av dessa.

21. FAVORITVÄDER - Sommar, sol och värme är ju inte helt fel men finns heller inte mycket som slår en solig dag på vintern!

22. OM DU VAR FAST PÅ EN Ö, TRE SAKER DU SKULLE TA MED - Ipod, någon form av mat och sololja. (Varför förutsätter man alltid att det är varmt på den där öde ön?)

23. SPELAR DU NÅTT INSTRUMENT - Inget förutom luftgitarr och gitarrerna som medföljer Guitar Hero.

24. MORGON ELLER NATTMÄNNISKA - Natt.

25. SPARARE ELLER SLÖSARE - Kan vara en bra spara ett tag men i slutändan måste jag väl ändå kalla mig själv slösa. Behöver dock aldrig (läs. vääääldigt sällan) låna pengar.

26. VEM ÄR VIKTIGAST FÖR DIG? - Kan inte nämna bara en då det finns så många personer som faller in under kategorin "viktigast".

27. GYLLENEREGLEN FÖR DIG - Måste skriva som Ellinor; stör inte när jag skiter!

28. DET BÄSTA DU VET - Mys med någon man tycker om, att ligga tätt intill någon annan och bara mysa . . .

30. BÄSTA FILM - Finns ju en jäkla massa bra alltså men Gone in 60 seconds är ju verkligen en topp tio!

31. TROR DU PÅ LIV PÅ ANDRA PLANETER? - Näe.

32. KOMMER IHÅG DIN FÖRSTA KÄRLEK? - Hum, jag tror det.

33. GILLAR DU HENNE/HONOM FORTFARANDE? - Nej, känner inte ens personen i fråga längre.

35. TROR DU PÅ MIRAKEL? - Jo det gör jag väl. Vissa saker man upplevt har väl kunnat klassas som mirakel.

36. TROR DU ATT DET ÄR MÖJLIGT ATT VARA TROGEN FÖR ALLTID? - Träffar man den rätte så tror jag inte att något annat alternativ existerar!

37. SER DU DIG SJÄLV SOM TOLERANT MOT ANDRA? - Jo det gör jag, ska mycket till innan jag hettar.

38. SER DU PÅ KÄRLEKEN SOM ETT MISSTAG? - Misstag!? Verkligen inte.

39. HUR MÅNGA BARN VILL DU HA NÄR DU BLIR STOR? - Fyra tror jag.

40. FRAMTIDSPLANER? - Sticka iväg på någon längre resa.

41. BIO ELLER PROMENAD? - Beror helt och hållet på, båda sakerna är någon jag finner som helt okej sysselsättningar! Dock är det ju alltid skoj att kika på någon ny rulle.

42. ÄR DU ROLIG ELLER TRÅKIG? - Tror faktiskt att jag ses som en ganska rolig person.

43. GLASÖGON, LINSER ELLER INGET? - Naturell, borde väl dock bära brillorna då jag kör bil, läser etc. men fuskar lite med det. Skyller på att jag inte trivs med dom och att det kommer bli ändring då jag fått fingrarna ur och skaffat nya.

44. TEKNISK ELLER OTEKNISK - Anser mig själv vara rätt teknisk faktiskt.

45. ÄR DU KITTLIG? - Det händer.

46. SNARKAR DU? - Inte vad jag vet.

48. RÄDD FÖR INSEKTER? - Mmm, insekter av en massa olika slag och sniglar :/

49. ÄCKLIGASTE INSEKTEN? - Spindlar . . .

50. STÖRSTA SVAGHET? - Måste nog vara att jag har väldigt lätt för att skjuta upp saker och ting.

51. DET ÄR JAG BRA PÅ? - Finns inte många som slår mig på fingrarna då det kommer till toa städning . . . samt att Ludde även sagt att jag är riktigt duktig på att åka hoj!

52. MUSIKSTIL? - Allätare.

53. LYCKOTAL? - Inget.

54. FAVORITBAND? - Har kanske inget direkt favorit band men uppskattar Guns 'n roses väldigt mycket då framförallt Slash!

55. BÄSTA BOK? – Liza Marklunds Gömda, Asyl och Mias Dotter Emma gillar jag. Sen är Jenna Jameson och Slashs självbiografier sjukt bra!

56. OM DU FICK VÄLJA EN SUPERKRAFTER, VILKA SKULLE DU VÄLJA? - Det skulle antingen vara att kunna flyga eller bli osynlig . . . hum . . .

57. FAVORITORD - Göre eller gött enna.

59. CHIPS, MORÖTTER ELLER GODIS? - Det sistnämnda.

60. PIZZA ELLER HAMBURGARE? - Pizza.

61. SKRIVER DU DAGBOK? - Bloggen måste väl klassas som en sorts dagbok?

62. SPORT, A-EKONOMI ELLER BARNPROGRAM? - Sport.

63. NAMNSDAGSDATUM? - Hum . . . nån gång i september (14:e?) men den andra vet jag inte riktigt när den är.

64. HAR DU NÅGON FLICKVÄN/POJKVÄN? - Nix.

65. TÄNKER DU NÅGONSIN PIERCA DIG? - Redan gjort, funderar dock på nån fler.

66. FÖDELSEDAG - 28:e mars.

67. FAVORITCHIPS – Lantchipsen med gräslök och gräddfil (eller vad det nu är) är riktigt goda.

68. SYNLIGA ÄRR? - Jo finns väl några dock bara ett (vad jag kan komma på) som är riktigt synligt.

69. DIN BÄST VÄN? - Felicia och Emma.

70. STÖKIGT ELLER VÄLSTÄDAT? - Ett organiserat kaos. Nämen välstädat vill jag väl ha men det är inte ofta det är så . . .

71. GUNGAR DU PÅ STOLEN? - Oftast då jag sitter på en stol gör jag det.

72. HUR MÅNGA KUSINER HAR DU? - Oj, 15 tror jag det är.

73. DETTA GÖR MIG ARGAST? - Orättvisor! Som den här stackarn nu som blir dömd för att han hjälpte en kvinna genom att drämma en kofot (eller va det nu var) i huvudet på gärningsmannen och blir nu åtalad för det - SJUKT!

74. HAR DU UTÖVAT NÅGON SPORT? - Ridit en jäkla massa år samt att jag under en kort period spelade fotboll.

75. I JULKLAPP ÖNSKAR JAG MIG? - Jaa, pengar är ju alltid bra att ha.

76. SENAP, KETCHUP ELLER INGET PÅ KORVEN? - Båda delarna tack.

77. SKULLE DU NÅGONSIN FÅ FÖR DIG ATT HOPPA BUNGYJUMP? - Minst troligt då jag är enormt höjdrädd.

78. VILKEN HAND HÅLLER DU GAFFLEN I? - Med kvin i vänster, utan kniv i höger.

79. ANSER DU ATT MAN FÅR SKYLLA SIG SJÄLV OM MAN SLICKAR PÅ EN LYCKTSTOLPE PÅ VINTERN? - Haha, vilka jävla frågor. Ja, jag anser att man får skylla sig själv om man skulle göra något dylikt.

80. ÄR ALLA LIKA MKT VÄRDA? - Egentligen ja, men med tanke på alla idioter där ute så blir nog kanske svaret ändå nej.

81. VAD HÄNGER PÅ VÄGGARNA I DITT RUM? - Här i vardagsrummet hänger inget än så länge förutom två hyllor och fyra dvd ställ.

82. VILKEN FÄRG HAR DU PÅ TAPETERNA? - Fondväggen är mörk beige och resten vitt.

83. PASTA, RIS ELLER POTATIS? - Potatis. Tänk va jävla gott me nypärer kokta med dill . . . mums!

84. HUR ÄR DIN DRÖM KVINNA/MAN? - Vet inte riktigt.

85. VILKET ÄR BÄST - Att ha någon att dela allt med, en bättre hälft.

86. LJUST ELLER MÖRKT BRÖD TILL FRUKOST? - Helst mörkt då det både är godare och nyttigare.

87. VILKEN LÄSK ÄR GODAST? - Cola.

88. VAD GÖR DU HELST? - Tjaaa, lika väl som jag gillar att vara ute och umgås med vänner tycker jag om att bara sitta hemma och glo på film också. Beror lite på humör.

89. SKÖNASTE SÄNGEN ATT SOVA I ? - Min säng.

90. HUR MÅNGA SYSKON HAR DU? - Sex - hel, halv, plast. Dock är de alla lika mycket mina syskon!

91. BÄDDAR DU DIN SÄNG? - Ibland.

92. BOR DU SJÄLV ELLER TILLSAMMANS MED NÅGON? - Alldeles själv.

93. ÄR DU ALLERGISK MOT NÅT? - Näe.

94. ÄR DU MÖRKRÄDD? - Inte speciellt.

95. ÄR DU DUM? - Hoppas jag inte.

96. TROR DU PÅ ASTROLOGI? - Nä det gör jag väl inte men läser dock mitt horoskop så fort jag får tillfälle.

97. TROR DU PÅ MAGI? - Njae.

98. SLÄPAR DU FÖTTERNA EFTER DIG? - Nä brukar nog lyfta på fötterna.

99. GYMPADOJOR, VÄLPOLERADE SKOR ELLER SANDALER? - Gympadojor är bekvämast.

100. VAD ÄR DU MEST RÄDD FÖR? - Höjder och sniglar/spindlar.

101. STÄDAR DU DITT RUM SJÄLV? - Ja annars skulle det nog förbli ostädat.

102. NÄR STÄDAR DU DITT RUM? - I snitt städar jag väl lägenheten en gång i veckan kanske.

103. SKULLE DU KÄKA UPP EN CLEMENTIN FÖR 50 00KR? - Skulle nog försöka få den såld istället.

104. HAV ELLER SJÖ? - Havet är gött dock gillar jag inte då kroppen blir sådär sträv av allt salt.

106. ÄR DU RÄDD FÖR BLOD? - Nej.

107. SKULLE DU KUNNA TÄNKA DIG ATT BLI VEGETARIAN? - I helvete heller!

108. SALTAR DU PÅ MATEN? - Då jag lagar maten brukar jag salta.

109. FAVORITKAKA - Är ju lite mer utav en bullmänniska jag.

110. KAN DU SJUNGA? - Ohhja!!


Kommentarer
Postat av: Elle

Varsågod :). Nu har jag läst alla dina svar, för jag tycker det är roligt att läsa andras, fast det är jag nog fan ensam om!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback