Söndagsmys.


Idag har jag och kära Felicia varit inne i staden och myst. Började med att gå på gymet på jobbet för att avnjuta ytterligare 15 minuter i värmen. Blir lite besviken dock, vill ju se resultat på en gång, så fort man kliver ur vill man se förvandlingen - dock har det ju tagit. Solning i morgon efter jobbet igen.

Efter solningen blev det fika inne i 5:an, chailatte och ugnsbakat valnötsbröd med parmaskinka och brei - mums. Strosade omkring och kikade runt i butikerna. Trist att man inte har några pengar men ändå mys. Har kikat ut lite outfits samt smink till juldan - smoking hot är temat!

Hemma igen nu och ska försöka ta mig an disken samt fli ihop lite kläder som jag under hela veckan bara ignorerat och lagt på hög . . . NÄR ska jag lära mig att vika ihop kläderna efter att jag använt dom!?? Ringa Per ska jag också göra då han nämnde något om kyckling hos honom igår :)

Har förresten också en hemsk hemlängtan! Tänker tillbaka på förra året den här tiden då jag och Pelle hade vår lägenhet där i Svensta. Jag höll på att planera hur jag skulle pynta och hade riktigt mycket julkänsla. I år är det inget sånt. Ingen snö, mest bara regn och lite blåst (dock har dom pyntat hela stan nu vilket uppskattas!) samt att jag kommit på att detta blir första julen sen jag flyttade hemifrån som jag inte kommer att ha något julpynt uppe . . . Alla mina julsaker är hemma i Jämtland och jag kommer inte hinna få ner dom innan jul och att köpa nytt är inget alternativ- Äh, skit samma, kommer ju ändå inte vara här över jul så det är nog lugn.

Tack och lov för att jag har ett riktigt fullspeckat schema framöver så jag slipper tänka så mycket på att jag saknar familjen där uppe i Jämtland . . .

V. 47 - Åker till Malmö och jobbar på tisdag, återkommer fredag.
V. 48 - Malmö hela veckan. (Lön!) Eventuellt Ullared besök Flisan?
V. 49 - Jobbvecka på hemmaplan.
V. 50 - Mamma kommer ner och hälsar på över helgen :)
V. 51 - Julfest med jobbet på fredag hemgång på lördag!

Känns som att tiden kan komma att gå väldigt fort då det är rätt mycket att se fram emot :D Dessutom ska ju en hel del julshopping klämmas in också vilket ju alltid är skoj! Har tagit ledigt 21, 22, 23, 28, 29 och 30:e december - hoppas innerligt att vi får ledig då, skulle vara underbart att få vara hemma i över två veckor!!




Dagens får bli en egobild . . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback