Maaaalmö!


Jahaa, så låg man i sängen på Per-Albins då.
Kom till jobbet 10 över 7 i morse (30 minuter efter att jag vaknat, r e k o r d !) tog en sväng i solariet och mumsade sedan hotellfrukost :)

Lastade den store vite och begav oss neråt. Var framme i Skåneland straxt efter ett. Bar och portionerade ut alla grejor som hade kommit till de olika lägenheterna vilket tog sin lilla tid. Då det bestyret äntligen var färdigt var klockan ganska mycket, det var mörkt och vi var rätt slut i kroppen. Bestyr nummer 2, fixa lägenheten vi skulle sova i. I vanliga fall då man är nere i ex. Malmö och jobbar bor man på hotell/lägenhet. Denna gången var allt bokat, inte en enda säng ledig nånstans så det fanns inte mycket annat att göra än att gilla läget och bo i ett av våra projekt; en tom lägenhet. Har dock nu skruvat ihop bord, stolar, soffa och tv-möbel samt att Mackan fixat in kanalerna till tv'n. Rätt okej vore det om det inte vore så jävligt att vi inte hittar dynorna till soffan . . . har nu provisoriskt lagt dit kuddar (forfarande "inslagna" i plast) för att få det någorlunda mjukt.

Middagen åts på Harrys, mycket god oxfillé toast med murkelsås och potatisgratäng :) Riktigt trevligt har vi jag och mina två bundsförvanter Mackan och Flisan! I morgon blir vi även joinade av Tobbe, skoj!

Innan jag säger godnatt nu måste jag berätta något hemskt! Idag när vi solat klart var jag riktigt nöjd, det hade tagit rätt ordentligt och jag kände mig fräsch, tills vi stannar vid en mack påväg ner hit och jag går på toa . . . Ser då att mina ben är täckta av röda prickar - HELA JAG är täckt av röda prickar; solexem. Mina armar har sett förjävliga ut idag för att inte tala om mina ben, det ser verkligen hemskt ut! Och kliat har det gjort, så in i helvete - tack och lov har i alla fall det lagt sig nu! Hoppas innerligt att elendet är borta tills i morgon annars jävlar!! Då jag inte har nån sladd till mobilen kan jag tyvärr inte bjuda på någon bild av förödelsen men lovar att kirra det då jag kommer hem . . . hemskt är ordet! Det jävligaste av allt är att jag för det första inte haft solexem på flera flera år och trodde i mitt dumma stilla sinne att jag växt ifrån sånt (!!) För det andra har jag aldrig fått det i ett solarium förut, never ever! Skoj, ska jag måsta vara rädd för det nu hädanefter då jag ska unna mig lite njutning?!

Nu blir det sova så man är fit for fight i morgon då bland annat storhandling på Ikea och varumottagning står på schemat, natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback