Humor på hög nivå . . .


Igår kväll då jag pratade med min syster berättade jag om en fyndig liten text jag kommit på till jobbets inbjudningskort till det stundande julbordet. Den lyder enligt följande;

"Den 18:e december (and this is something you have to remember) är det dags för årets julbord - vi tar det igen fast med stora ord - ÅRETS JULBORD! Klockan sex vi dig vill se vid Clarion Hotell där vi sedan sakll starta vår trevliga kväll. Då temat för kvällen är "jul" vill vi se en detalj i rött, det vore kul! Från hotellet går sedan en skjuts (mycket troligt en buss) som tar oss till mat och dryck på bara ett litet knyck. Mat, 2 glas öl eller vin bjuder vi på och det räcker, vi vill ju inte ha några fyllesvin. Är det något du inte tål, meddela oss så fixar vi det förståss! Om svar vi anhåller senast den 15:e november så syns vi förhoppningsvis sedan den 18:e december."

Okej, några "nödrimm" kan jag hålla med om att det var men är ändå rätt nöjd. Syster kom då att tänka på julkalendern som visades för en herrans massa år sedan och som kom att bli en favorit hos oss en lång tid framöver då vi fick den på vhs sedan - Pelle Svanslös!

I ett av avsnitten rimmar de också, haha!

"Utan svans är man löjlig och ful, hälsningar Pelle god jul!"
"Du som är så klok, här får du en bok."
"Ingen kris vid din spis, bara lugn vid din ugn"

Hahaha, måste nästan ta och ladda ner den där julkalendern och kika på med syster nästa gång jag träffar henne. Snacka om nostalgi på högsta nivå! ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback