Gaaaaalet!


Galet är ett rätt bra ord för att sammanfatta helgen som var . . . jisses! Men skoj var det, äckligt jävla roligt för att vara helt ärlig. Ångesten igår och idag är ett faktum, ångesten för att det är över och nu bara till och vänta till april och vårforum. Tycker inte om det.

Onsdag: Vid sexsnåret var alla upphämtade, dvs; jag, Tea, Per och Mackan och påbörjade då vår färd uppåt i landet. Taggade till tusen skrattar vi om allt och inget, diskuterar och sjunger. Så kommer snön, det snöar och snöar och hastigheten överstiger inte 100. I Sveg får jag sladd, blir livrädd och sänker därmed hastigheter ytterligare, maxade 70 som mest de tio sista milen. Var hemma på Gröngatan vid 4 snåret.

Torsdag: Blir väckt av Mackan straxt efter nio som kommer ner och säger god morgon. Äter lite frukost med honom innan han, Benny och Per sticker till stan. Lite fix för mig innan Tea kommer och plockar upp mig. In på Hogna för att säga hej hej till Böle Byggservice crewet och sedan vidare på Skalet för inköp av nöjespass och en Nikita t-shirt. Svenstavik erbjöd påhälsning av mamma, glasbanken, Ica och Dollar. Sååå otroligt roligt att gå omkring på byn i Svensta, man träffar så många man känner och blir alldeles varm i hela kroppen . . . I Rätan åts det middag med delar av familjen innan det var dags för kvällens look. Emma kirrade smink på mig och Tea - snygga som få! Fick lift med Jönsen upp på Skalet och därefter var det shake shake shake som gällde. Träffade på många glada människor - kända som okända. Sjöng för kung och fosterland i pianobaren och mådde bara allmänt gött! Kvällen avslutades på Terassen R04.

Fredag: Vaknar, funderar ett ögonblick över var jag är och varför. Vaknar till riktigt. Ringer Tea och Per som även de två övernattat på Skalet. Lite kläder på och sen var vi på G igen. Erik hällde upp fish efter fish som varvades med Smirnoff Ice. Tittade på gamla kort från tidigt 90-tal och skrattade gott. Blev hemkörd av Robin som snäll som han är kom och hämtade mig, Per och Tea. En lliten powernap, fix och en väska packad sen var jag redo för afterski! Snäll pappa skjutsar upp mig på Skalet och jag möter upp folket. Rockar röv tillsammans med alla roliga afterski deltagare, dricker goda drinkar och sjunger för full hals till Fejks härliga covers. Hakar på Jörgen, Bubben, Laban och Loven till Ica för att kirra middagsmat samt hårfärg. Tillbaka i stugan visar jag, Laban och Jörgen våra skills inom temat "matlagning" och får tillsammans till en riktigt god måltid bestående av potatisgratäng, fläskfillé och sallad. Kleta i färgen i Lovens hår och skägg samt i mitt eget sen var det dags för smink och outfit igen. (Bör tilläggas att då Lovens hår fått färgen urtvättad såg han ut som en tvättäkta talliban!) Entrar Skalet tillsammans med Jörgen . . . irrar omkring letandes efter min väska. Hittar väskan, hittar Emma-Lina och Niklas. Blir sittande i en bar med dessa två samt en massa alkohol. Svart.

Lördag: Vaknar upp, ser mig omkring, ser på mog själv . . . Loven bredvid helt utslagen och jag mer död än levande fortfarande iklädd gårdagens partyoutfit. Humm!? Frågar de övriga i stugan om de hade någon aning om hur jag kom hem, gick jag, fick jag skjuts?? Ingen visste, jag var tydligen redan där då de andra kom hem. Det går en liten stund - LUCKÖPPNING! Jussssstjaaaa, fick skjuts upp till stugan, gratis skjuts fick jag . . . av polisen. Emma-Lina ringde, berättade lite om gårdagen, vilka vi träffat, vad vi gjort samt att jag uppenbarligen blivit så klen så jag gått och spytt under ett bord och sedan livit utslängd. Jaahapp. Det förklarar gratisskjutsen. Åker tillsammans med grabbarna ner på hotellet för att avnjuta en god Nils-Petter och en dessvärre inte lika god öl. Träffar på pappa och Emma som är uppe och kollar läget lite och beger oss sedan upp till stugan igen. Jag svidar om till afterskin och traskar tillsammans med Jörgen, Bubben och Linkan ner till flickorna Haraldsson/Halvarsson för lite förfest! Skoj skoj skoj med mina fina innan det är dags att entra hotellet igen. Träffade även denna gång på en hel hop av skojiga afterskideltagare och hade tillsammans med dem riktigt skoj! Tillbaka i stugan entrade en liten formsvacka min kropp . . . vaknade vid nio, duschade och fixade plytet. Drog med Erik, Bubben och Borg till flickorna Halvar/Haraldsson. Sjöng gammla godingar och skrattade gott tillsammans med de andra. Grand finale inne på hotellet då det var sista kvällen för detta forum . . . sentimentalt :/ Hade dock riktigt skoj!

Söndag: Gårdagen var hemsk. En bakfylla som inte var utav denna värld hade infunnit sig i min kropp och jag funderade mer än en gång över det mest effektiva sättet till självmord. Lyckades dock överleva även om det vissa stunder under vår färd ner till Götet såg väldigt mörkt ut. Var hemma i lägenheten vid 1.

TACK NU TILL ALLA SOM GJORDE DETTA FORUM TILL ETT FORUM AV HÖG RANG!
Ett forum verkligen värt att minnas - u n d e r b a r t !

Ledig idag, skrev till chefen igår och frågade om jag kunde vara ledig vilket var okej. Taaack! Har tagit det jävligt lungt hela dagen, handlat lite, hämtat ut min telefon som äntligen är tillbaka efter reparationen (!!) och kikat på film.

Nu ska jag ringa förken F - jag vill mysa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback