Veckan som var.


"Första gång jag såg dig var på stranden och du var näck. . . ."
/Subba subba subba med Iggesundsgänget
Hell yeah!

Ännu en gång varnar jag er kära läsare, detta inlägg kan komma att bli långt. Men jag tycker att det är skoj att skriva samt att det (enligt mig) är bra om man skriver utförligt för då kan man gå tillbaka sen och läsa och få härliga flashbacks :)

Tisdag;
Min klocka ringer och jag masar mig upp ur sängen vid kvart över fyra, med endast en sovtimma i bagaget . . . Fixade det sista och packade sedan in alla väskor och grejer i bilen och begav mig mot Rätan. Var framme vid halv sex, gick in och språkades lite med pappa och Ulla. En kvart senare var jag on the road igen påväg mot Handlake och Flisan. En massa prat och kaffe följde sedan påväg ner mot Ljusdal. Plockade upp Tesso, hälsade artigt på hennes mamma och skjutsade hennes bror på skolan. ON THE ROAD AGAIN - denna gång på r i k t i g t ! Snabbstopp på Statoil för inhandling av karta sen jävlar bar det av. En massa härliga skratt och skönsång, kaffe kaffe kaffe, mumsande av sallad och godis. Jaa, inte gick det nån nöd på oss inte :) Efter cirka nio timmar rullade vi in i Göteborg, fick vägbeskrivning av Totte; "Ni kör mot Hisingen och sen tar ni av mot Öckerö" (Ni som var med fattar galoppen :p) Flisan kirrade bilkörningen galant i eftermiddagsträngseln och vid halv fem på eftermiddagen kunde vi äntligen parkera bilen utanför Pers lägenhet i Torslanda. Hej hej, kram kram. Jonas och Per hade beställt pizza som vi tacksamt började mumsa på :) Lasse kom, Ludde kom, Totte kom, Lollo och Calle kom - en massa folk kom dit och hälsade :) Godingarna! Ludde hade förberett vår ankomst och smart nog lagt in en låda öl i bilen, haha. Han vet vad vi behöver när vi behöver det :p Lite småprat med folket innan jag och Lasse satte oss i bilen och åkte hem till honom. Resten av kvällen avnjöts i hans soffa med en massa prat och mys.

Onsdag;
Vaknade i rätt okej tid men i vanlig ordning är inte jag den som är den som är snabb så vi tog oss inte ut på stan förrän klockan var nästan tre. Gick runt och kikade, tog en kopp kaffe och myste i det skapliga vädret. Mötte upp Lollo, Flisan, Totte, Tesso och en kompis till Lollo och gick sedan med dem och åt. Efter maten blev det en snabbis på bolaget och därefter ut till Torslanda för lite alkoholintag och prat med godingarna. Luddit fick senare den stora äran att köra hem oss.

Torsdag;
Även denna dag var lite segstartad men efter några om och men var vi klara och kunde åka ut till Torslanda där Tesso bjöd på god mat till alla som ville ha. Alkoholade även lite denna kväll som avslutades hemma hos Koffe och Martin där Flisan hade fullt upp att dänga alla som kom i hennes närhet, haha.

Fredag;
Vaknade i tid (hör och häpna) åkte ut till Torslanda för att plocka upp Tesso och Flisan och körde sedan in till stan igen (jag körde!) för att vinka av Tesso som skulle med tåget upp till Sthlm. Tillbaka till Lasses hood där vi inhandlade en massa godsaker som vi avnjöt samtidigt som vi skrattade häcken av oss till Eurotrip. Vilken jäkla klockren film alltså - helt såld! Åkte ut på Ica Maxi i Torslanda där vi handlade mat till kvällens middag och for sedan hem till Calle och Lollo för att tillreda den. Även denna dag var det storbjudning, alla som ville ha fick komma. Älskar verkligen då det är så, så himla roligt! Efter maten gick jag och F ner till Per för att ställa oss i ordning inför kvällen som skulle spenderas ute på stadens krogar. Med smink och kläder på plats satte vi oss, återigen, i bilen och åkte hem till Lasse där förfesten redan börjat. Hade riktigt skoj med alla sköna människor. Efter någon timma satte vi oss på en spårvagn och åkte in mot city. Första anhalt var Berså. Hade trevligt om man bortser från några, nu i efterhand, onödiga insidenter. Drog vidare till nåt ställe som jag inte minns namnet på där nästa onödiga insident inträffade . . . Haha, vi kan det här med att ställa till det jag och F. Tur för oss att vi var med världens goaste människor som gjorde allt i sin makt för att vi skulle hålla skenet upp och handlade mat för en väldans massa pengar på BK. Haha, vägen till en kvinnas hjärta (mitt och Felicias) går genom magen, eller hur var det nu igen? :p Nöjda på Götets uteliv satte vi oss i Koffes bil och åkte hem till Torslanda och Koffes lägenhet där vi alla somnade som små barn.

Lördag;
Vaknade tidigt, låg och hade lucköppning ett tag där i sängen innan jag gav upp och våldgästade Koffe i hans säng. Haha, som mest låg vi 6 pers i den där stackars sängen. Men skoj var det, skrattade så tårarna rann och magen värkte och detta mycket tack vare Jonas - mannen myten legenden! Har sällan skådat en människa som genom bara att vara sig själv kan få en att skratta så mycket som vi gjorde! Efter några timmar där i sängen tog vi oss tillslut upp och åkte in mot stan. Koffe och Jonas kirrade bolaget samt BK där en hel uppsjö av chili cheese inhandlades. Tillbaka till Torslanda för lite taktikvila som dock inte blev så långvarig tack vare att J ideligen väckte upp oss med sina roliga kommentarer och skämt. Plötsligt händer det, Jonas kommer in i rummet (för ungefär hundrade gången) och säger att Ludde och Totte står utanför med en varsin hoj (!!) Jag blir genast som ett litet barn på julafton och slänger mig ur sänge och rusar ut för att kika på skönheterna (både pojkar och hojar :p) Får låna en hjälm samt Tottes jacka och hjälm sen jävlar bär det iväg! Jäklar så skoj det var och Ludde tyckte till och med att jag var duktig, hur det nu kan komma sig att man kan vara duktig på att åka :p Som sagt, SKOJ var det och jag var helt salig efteråt. Efter åkturen blev det en snabbdusch och fix innan det var dags att åka hem till Jonas där det var grillning. Åt goooood mat ala Jonas, pratade och hade trevligt. Vid nio snåret var det dags att sätta sig i den lille blåe och bege sig ner på Vingen där Per och calle kvällen till ära skulle spela. En massa folk, okända och kända hade samlats och tillsammans hade vi en riktigt lyckad kväll som innehöll allt ifrån att rocka framför våra idoler till att ha tequila race ;) Tack alla för en kanon kväll och ett stort tack till "bandet" som skötte sig exemplariskt :) Somnade som en stock då vi kom hem.

Söndag;
Seg dag, alla var sega men tillslut lyckades vi ta oss ner "på byn" för att hämta pizzorna som vi besällt och sedan åka hem till Koffe för att mula onyttigheterna och kika på "Dum & Dummare". Haha, även det är ju en äckligt rolig film! Skjutsade Totte till Jonas så han kunde hämta sin bil och svängde sedan in på nåt hak för att inhandla godis i massor och även hyra film. Med tre filmer och ännu mera onyttigheter åkte vi hem till Koffe igen och inväntade resten av folket. Tillslut var vi alla samlade och gick ut starkt med "Eurotrip". Alla skrattade vi gott och hade mycket trevligt. Efter filmens slut fortsatte vi sedan med två skräckisar. Inte ofta man ser tre filmer i sträck, utan paus. Skoj var det och rädda blev vi jag och F. Tur för oss att vi fick sova med Koffe :) Eller ja, vi skulle båda sova med Koffe men då jag upptäckte att han snarkade då fick det vara nog. Tassade lite försynt in till Martin som natten till ära kommit hem från sin utlandsvistelse och frågade om jag fick sova i hans säng. Snäll som han är sa han ja och jag kunde äntligen få min skönhetssömn :)

Måndag;
Trist dag, ångestladdat liksom. VILL INTE ÅKA HEM! Drog ut på det in i det längsta men vid halv ett var vi ändå tvugna att säga hejdå och rulla ut från Torslanda. Stannade för på pers jobb och sa hejdå och började sedan jakten på att hitta till Luddes jobb. Efter några felkörningar hittade vi och kunde säga hejdå även till den godingen :) Mil efter mil efter mil efter mil. En jäkla massa mil. Både jag och Felicia hade äckligt mycket ångest över att vara påväg hem, bort från våra godingar . . . Men faktiskt, vi klarade bilresan riktigt bra och skrattade största delen, vi har ju som roligt då vi är tillsammans jag och my love <3 Svängde in i Rätan vid halv tio, hade då kortat ner restiden med hela 2,5 timmar (om man jämför med vad det tog att åka ner alltså). Lämnade av F i Handlake och åkte själv hem på Gröngatan en sväng för att meddela min hemkomst. En sväng till Robin följde därefter innan jag styrde kosan mot Svenstavik.

Idag har jag mest gjort ingenting. Var bort på Dollar kontoret en sväng för att hälsa på mamma samt få ett arbetsgivarintyg skrivet. Bort till Dollar Store för inköp av tvättmedel och sen hem. Ugglade vid datorn letandes efter både jobb och lägenhet. Blev bjuden på mat hos mor, surrade med henne och Karin innan jag bjöd in mig själv på kaffe hos Emma-Lina. Jaa, det är väl typ det. Inte mycket med andra ord. Tråkigt läge Norling. Tur för mig att mina vänner gärna slår en signal och språkas lite med mig, det lyser liksom upp tillvaron lite :)


Shit, långt det blev. Om det fortfarande är nån som hänger med så vill jag återigen poängtera att det till största delen handlar om att jag själv vill kunna gå tillbaka och läsa (om lusten faller på) om roliga händelser som jag skriver om - det är därför många av mina inlägg blir milslånga.

I veckan då, vad händer? Jo, på torsdag morgon ska jag infinna mig i Östersund klockan 07.00 för att hämta Koffe som kommer med tåget :D Japp, han bestämde sig för att åka upp och hälsa på mig och Flisan. Roligt tycker vi! Sen på fredag blir det Ö-sund igen för utgång på Marité, hoppas på en lyckad kväll. Resten av helgen är ännu oplanerad men nåt skoj ska vi väl kunna hitta på så Koffe-mannen vill komma tillbaka nån gång i framtiden :) Sen kommande vecka är en tripp ner till Götet åter inplanerad. Som det ser ut nu åker vi på onsdag och blir borta till och med söndag. Dock beror avresedagen lite på vilka som ska följa med. Blir det bara jag, Flisan, Koffe och Tesso är det mycket möjligt att vi åker ner tidigare.


Nu har jag skrivit tillräckligt, tycker ni inte?
Kanske dags att göra nåt vettigt . . . 20 i 1 på natten . . .

Jaja, hej så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback