Okej, kanske inte allt . . .


Ligger här i sängen, datorn i knät och keringa mi vid min högra sida samt Bella som ligger utslagen emellan oss.
Mau ju som gött je nu :)

Idag har jag faktiskt hunnit tagit itu med en del saker, kanske inte allt jag hade tänkt men ändå en del.
Var först och fikade en sväng med Emma på cafét därefter knatade vi bort till Dollar kontoret för att hälsa på mammi lite. Flisan kom och vi besökte Arbetsförmedlingen en snabbis för att få svar på några frågor gällande vår flytt till Göteborg. Åkte hem och satte genast igång med jobbsökandet. Blev dock avbrutna av Ola som kom och hälsade på en sväng :)

Middag hos mamma med skratt och prat därefter hem igen för att ta itu med våra cv'n. Inte det roligaste man kan göra direkt men ack så nödvändigt . . . tyvärr. Fan va enkelt det vore om man bara kunde åka till en arbetsplats och visa upp sig, berätta lite om sig själv. Ja, är nästan 100% säker på att man lätt skulle kunna fixa ett jobb då! Att prata för mig är något jag verkligen är duktig på. Vissa kan spela gitarr och andra kan sjunga - jag kan prata.

Nåja, nu är både mitt och Flisans cv klart, blev faktiskt riktigt bra med bild och allt. Har till och med hunnit söka några jobb. Håller nu båda tummarna för att någon ska ringa och vilja träffa oss. Även att go-Koffe hade hört sig för på två ställen om jobb åt oss. Han måste verkligen sakna oss och vilja att vi flyttar ner så fort som möjligt!? Tror ni inte? ;p

Min plan ligger nu till enligt följande:
Jag ska så fort som möjligt ordna upp med allt här hemma. Sätta ut lite annonser på blocket på delar av mitt bohag. Känns bara onödigt att flytta ner en massa saker som jag egentligen inte behöver/vill ha, såsom soffan, vitrinskåpet, köksbordet. Sånt kan jag och sånt vill jag köpa nytt! Dessutom ska jag rensa i ett förråd och sedan hysa in alla mina övriga tillhörigheter, som inte ska säljas, där. Flytta mitt bredband. Jaa, ordna upp allt så att jag bara, så fort som möjligt kan dra. Totte har lovat boende den första tiden tills vi hittar något eget så, vad fan väntar vi på egentligen!?

I morgon fortsätter min "ta tag i saker vecka".
Ska bland annat ringa runt på en massa äldreboenden och matbutiker i hopp om att någon är i behov av våra tjänster. Dessutom ska jag åka till stan för att; 1. skälla på idioterna på Telia för att mina telefon, efter en månad på lagning, fortfarande lyser med sin frånvaro och 2. för att visa upp Emmas lägenhet för en som eventuellt ville hyra den. Dagen avslutas i Brånan där Karin ska få kika över mitt cv.


Nu ska nog je å keringa mi kika på film tills vi somnar men först ska jag gå och borsta gaddarna.
Godnatt folket.

Ps. Låten "Jag gör vad som helst för dig" med Jävlaranamma bör lyssnas på! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback