Ojojoj.


Så mycket att skriva om igen . . . shit, om man ändå kunde uppdatera varje dag så skulle det inte behöva bli så långa inlägg. Tåls att tänkas på, right?

Koffe filuren kom i torsdags, måttligt pinsamt då han ringer och väcker mig halv åtta och säger att han är framme i Östersund och undrar vart jag är :/ Eeh, ööh, jo alltså . . . jag har försovit mig. Typiskt Ida Norling, typiskt! Stackarn fick vänta 1,5 timmar men men, han överlevde ju :p


Då jag hämtat honom stnnade vi för på Ica här i Svenstavik och handlade med oss massa gotta att äta till frukost med flickorna på Handsjön. Hade en trevlig dag med alla hundarna, en hel del bilåkning och avslutningsvis ett glas rött och film här hemma. I fredags åkte vi till stan en sväng, kikade in på Telia för att se om lurn va klar (givetvist inte!), käkade på Shanghai, shoppade på glasbanken . . . tja, de var väl typ det. Hem till Svenstet igen för lite fix inför den stundande utgången på Marit'e. Då vi sitter som bäst här i soffan, jag, Flisan och Koffe, ringer Löfhaugen för att be någon komma och öppna porten (han var vår chaufför för kvällen). Jag gick ut och öppnade dörren och passade samtidigt på att ge honom en kram då han såg så glad och söt ut. Undertiden som jag kramar om honom hoppar plötsligt Ludde och Totte fram!! Den lyckan som uppstod då jag såg de två går fan inte att beskriva med ord! De hade under hela dagen sagt att de inte kunde komma upp över helgen tack vare jobb etc etc och vi hade köpt allt de sa . . . Fatta att jag blev glad och fatta att mina tårar började rinna då jag förstod att de verkligen var här! :D


Lite förkrök här hos mig och sen bar det av in till staden. Blev tydligen rätt mycket alkohol på vägen in med tanke på minnesluckorna som uppstått. Nåja, det hela slutade i alla fall med att Ludde, Koffe och Felicia åkte hem till Svensta. Jag och Totte övernattade på hotell, Tea, Ola och Bergström på Östersunds camping. Kom hem till Svensta vid tre/halv fyra nån gång på lördan. En snabbis på Dollar där vi hittade både solglajor och slipsar sen iväg till Sonjit och tillsist Draupner för pizza. Handlake nästa! Alkoholande och brännboll stod på tapeten innan vi susade vidare mot Rätan och Wärds. En riktigt trevlig kväll som slutade med att jag och Ludde bytte skor och att han stannade kvar i Rätan medans jag och Totte åkte hem till Svensta.


Söndagen var lite lessam . . . våra godingar skulle ju åka hem. Dock hann de följa med ner till Handsjön en sväng innan de påbörjade sin långa resa. T A C K snälla underbara ni för att ni kom och fögyllde helgen! Ni är bara sååå otroligt söta!


Övernattning hos fröknarna Halvarsson från söndag till måndag. Kikade på L-world tills jag trodde jag blitt homo :p Sen igår var vi ute i skogen hela långa dagen och plockade murklor. Samma lika idag. Och sammanlagt fick vi ihop 68 kg = 826 kronor! Härligt, då har vi nerresan till Götet betald! :D


Nu är jag och Koffe hemma i Svensta. Har kikat runt lite på Blocket efter lägenheter dock utan vidare bra resultat. Men jag ger inte upp så lätt, JAG SKA FLYTTA NER (om det så är det sista jag gör!) Inväntar nu att House ska börja sen är det väl godnatt antar jag. Ska packa och dona inför resan i morgon samt att jag ska åka till staden.


Jaja, detta får räcka så länge.

Kanske kommer nåt fler inlägg då jag gått och lagt mig.


Tjing.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback