På tiden.


Ja nu var det minsann på tiden att jag ger er lite updates här nerifrån Götet. Har lyckats snika in mig på ett oskyddat trådlöst nätverk här nu som vi får hoppas i fortsättningen också "låter mig" vara online lite nu och då :)

Sen sist.

I lördags då vi kom ner blev det till en början en massa bärande och kånkande på alla våra saker som skulle ur bilen och in i lägenheten (som trist nog ligger på högsta våningen . . .) Slappade lite och st'ällde oss sedan i ordning. På kvällskvisten kom Ludde, Anton, Per och Koffe hit och svullade räkor och annat gotta med oss innan vi åkte in till Adas. Rockade och hade riktigt skoj där tillsammans med godingarna!

Söndagen bjöd på en sjuhelvetes bakfylla . . . jisses. Den räddades dock upp med hjälp av lite pizza och sömn!

Så var det då dags för vår första arbetsdag! Snälla Koffe kom och hämtade oss här på Bauta vid halv tio och skjutsade in oss till centrum. Hade först lite genomgång med chefen innan det var dags att börja städa. Blev visade ett närliggande lägenhetshus där vi sedan spenderade vår dag. Visst, städning är inte det roligaste och glamorösaste arbetet men fan, i like it! De två kvinnorna vi jobbar med, Anna och Nettan, är störtsköna (!), det är väldigt fritt samt att man kan gå i sin egen värld och man behöver inte vara trevlig hela tiden. Tror verkligen jag kommer att trivas kanon där! :D

Annars har det varit rätt lugnt i veckan. Eller ja i måndags efter jobbet tog jag och Ludde oss en tur till Mariestad (straxt utanför) för att hämta BUK:en som Tea och Karro krockat. Tjejerna klarade sig undan med ömmande kroppar medans buken blev en dörr och ett däck fattigare. En trevlig tur på cirka 40 mil blev det iaf :) En sak till som hänt i veckan är också att jag tagit itu med min kropp . . . har nu, två dagar i rad varit ute och promenerat cirka 45 minuter innan jobbet. Riktigt skönt! Har även börjat lite smått med måltidsersättning som är meningen ska ersätta min lunch, får se om jag lyckas för den jag drack idag smakade då allt annat än gott :/

Nu ikväll har jag och Flisan röjt undan det värsta här hemma. Fy faan så mycket kläder man har egentligen. Må se till att hålla det någorlunda städat här om vi ska klara av att bo tre pers i en tvåa. Nu ser det i alla fall okej ut, ska ta en lite mer ingående städning nästa vecka hade jag tänkt.

I midsommar då. Jo i morgon åker vi till Kungshamn/Smögen för att fira helgen. Ska bo i millitärtält så det lär nog komma att bli skoj!


Förresten, nu då jag bor så långt borta är det fan inte mer än rätt att ni börjar kommentera ni som läser! Ni är ju ett gäng men fan inte en enda som kan skriva en rad eller två i kommentarsfältet - illa!

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Sophie.

Hoppas det går finfint för er därnere! Saknar dig häruppe!

Postat av: Anna

Haha, jag är ju nära dig nu men jag läser bloggen iallfall ;)

2009-06-21 @ 11:35:03
URL: http://familjenlindwall.blogg.se/
Postat av: Vanja

Best wishes från Åsarna och Svensta =)

Hoppas du får det kanon där nere!



Kram kram!

2009-06-22 @ 20:16:23
URL: http://prestberg.se
Postat av: Anonym

Tack så mycket Sophie och Vanja! :D Här nere är det kanon men saknar såklart er där uppe enormt mycket!



Och Anna, du får givetvis läsa trots att jag bor nära dig nu ;) Tänkte förresten kika förbi nån dag jag och Flisan :)

2009-06-22 @ 22:03:15
URL: http://iidaa87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback