Götelaborg!


Jag och Flisan bestämde i torsdags att vi skulle åla ner till Göteborg dagen därpå (fredag alltså).
Sagt och gjort.

Jag packade, tvättade och packade lite till. Åkte till Rätan, myste med pappa och Emma, började bränna en skiva . . . då ringer Ulla, ett på natten och säger att pappa måste åka till stallet för att hon tror att fölet är påväg. Mycket riktigt, 20 över 1 ringer pappa och säger att det är klart. Jag och Emma satt som på nålar tills vi äntligen fick klartecken att komma dit.

Ååh så fruktansvärt söt han var, jo det är en HAN (Y E S !) långa smala ben och ett jätte vacker huvud. Alldeles perfekt! Stannade kvar i stallet nån timma och kom inte i säng förrän klockan var halv fyra. Jippie, en timmas sömn. Det är nåt med mig och våra Göteborgsresor, alla gånger som vi varit ner har jag antingen sovit en, max två timmar på natten eller inget alls . . . nåja, det har ju gått bra så jag ska väl inte klaga.

Begav oss från Rätan vid sex och var framme i Götet utanför Luddes jobb vid två. Haha, gissa om han blev förvånad över att se oss där utanför :) Hade inte sagt till nån fler än Lollo att vi skulle komma ner så det var roligt att överraska godingarna! Spenderade sedan resten av fredagen i Jonas båt tillsammans med honom, Per, Tom, Flisan och Bella såklart (Bella hade till och med fått låna en jättesöt hund-flytväst). Åt god mat ute på nån ö och åkte sedan in till "stan" för lite häng i båten med andra härliga människor.

I lördags var det strålande sol så att åka ut på havet även denna dag var nästan ett måste. Jag, Jonas, Per, Totte, Flisan och Bella packade in oss i Jonas båt och åkte ut till Björkö där vi mötte upp Tom, Karo och Tella. Var sedan där hela dagen, åt och drack gott, njöt av den underbara värmen och hade allmänt jättemysigt! Dessutom trotsade jag badkrukan inom mig och tog mig inte mindre än två dopp i det blå - kallt men väldigt uppfriskande! Tillbaka på fasta land åkte vi hem till Tom och Karo där det bjöds på grillat. Efter maten skjutsade Lollo hem mig och Flisan till Totte där vi planerat att avsluta kvällen men på grund av dålig karaktär och en väldigt söt Ludde slutade det hela med att Lollo fick skjutsa in mig och F till stan där vi mötte upp Ludde och co på Lilla London. Satt sedan där några timmar och hade mycket trevligt.

Söndagen var en riktig chilldag. Kikade på då pojkarna "spelade fotboll" (lekte snarare), beställde pizza som vi tog med oss ner till havet där Ludde, Anton och Sebbe var med deras jetskis. Pratade med folket och skrattade sedan gott då Flisan tog sig ett åk på Antons jetski, haha. Dock var hon jätteduktig sen, keringa mi!. Kvällen avslutades med grillning hemma hos Anton.

I måndags var det solning på tapeten igen. Denna gång i Sillvik och utanför Koffe. Senare på kvällen bjöd Flisan in till middagsbjudning på Bauta. 12 pers, lite vin, lite öl, pasta och god pastasås - vad mer kan man begära?! :D

Igår, tisdag, var det dags för min och Flisans arbetsintervju. Koffe kom "hem till oss" straxt efter nio och guidade sedan in oss till stan där intervjun skulle äga rum. Pratade med en jättetrevlig tjej och blev lovade ett besked senare på eftermiddagen. Tog en lunch på stan och åkte sedan hem till Bauta där jag tog itu med disken från föregående kväll. Totte kom hem och började laga middag, Ludde kom och hälsade på - jag och Flisan gick som på nålar. Telfonen ringde och Therese (hon som höll intervjun) meddelade att vi fått jobben!! G L A D A S T E V I ! !  Åt middag, åkte ut till Torslanda där jag och F hjälpte Ludde att skruva lite Caravell motor, påhälsning hos Lollo och Calle och slutligen fika hemma hos P-A och Lena (Ludde och Antons föräldrar). Somnade sedan sött till "The Breakup".

Halv tio idag befann vi oss, jag, Flisan och Bella, utanför Luddes jobb. Alla saker inpackade i bilen och vi redo att ge oss i kast med en lång bilfärd hem. Sa hejdå till vår favorit och susade sedan iväg. Satt båda två i våra egna tankar största delen under den första timman . . . tills Flisan säger "här ska vi svänga av, mot Varberg". Då klickade det. Då gick hissen upp. Då kom den sista hästen in i stallet. Det var därför det varit så mycket skyltar mot Malmö. Det var därför Alingsås aldrig dök upp och det var DÄRFÖR som varken jag eller Flisan kände igen oss - vi hade åkt åt helt jävla fel håll! Jippie. Ja, man kan ju inte annat än skratta åt elendet. Det gjorde vi, och det gjorde alla andra också. Haha. Var hemma i Rätan vid nio tiden. Kan säga att jag då var rätt nöjd på att åka bil. Huga! En resa till efter den där vägen sen får det banne mig vara nog ett bra tag framöver! Såååå roligt är det faktiskt inte . . .

Sitter nu här i Rätan. Jag och pappa har varit i stallet nu ikväll och hälsat på den lille. Meeeen så go! Ååh, man vill inget annat än att ta med honom hem, ha honom i sängen och bara mysas med honom! Mukis där! Efter stallvisiten blev det fika med pappa och Ulla och nu är jag precis i färd med att krypa ner i sängen. Har varit en lång dag så lite sömn är nog inte helt fel. Har en fullspäckad vecka framför mig så jag kan nog komma att behöva all sömn jag kan få.

Godnatt på er där ute så hörs vi i morgon igen.


HAHAHA, för jag och Flisan ska flytta till Glteborg! Tralalalala! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback