Nr. 3


1. Hur länge har du bloggat?
Sen nång gång under 2006 tror jag.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Tjaa . . . såg det väl kanske lite som en dagbok, vad vet jag.
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Förutom min egen? ;p Ingen aning.
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Sättet jag skriver på har nog förändrats annars så kan jag tycka att det är rätt roligt att läsa gamla inlägg.
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Jadu, straxt över 20 kanske . . . fan, jag måste skaffa mig ett liv!
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Hum, ägarna till de bloggar jag läser är ganska varierande av sig, ibland är det "dagboksinlägg" och ibland är det inlägg inriktade på ett visst ämne.
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
(Orkar inte länka) Mammabeckas.blogg.se är ruskigt bra och helt olik min.
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Felicia, eller kanske Teas . . . svårt.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Tror nog att de tycker om det, då får de ju sig en liten uppdatering om min dag :)
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ingen som sagt något om det, men det tror jag nog. Jag försöker då vara mig själv i alla fall.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Visst finns det en gräns . . . ex. jag skulle kunna skriva att jag haft sex dock skulle jag aldrig gå in på detaljer om ni förstår hur jag menar. A kan man alltid säga men B är något man väljer beroende på vad det handlar om.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Alldeles för privata saker, bråk, mitt sexliv . . . ni kanske fattar. Saker som enbart rör mig och möjligtvis den/de inblandade personerna.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Oj, ingen aning . . .
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Mjaa . . . kanske om personen i fråga är helt ärlig på sin blogg. Jag tror att många får vardagen att se ljusare ut än vad den egentligen är via sin blogg. Dock gäller säkert inte det alla, men det lär nog vara några stycken.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nix.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Skadligt vet jag väl inte men det kan säkert bli ett jobbigt beroende för vissa.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Kanske men inte vad jag kan komma på.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Näe det tror jag faktiskt inte.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nackdelarna är väl att man inte vet exakt vilka som läser det man skrivit. Vissa vet man ju om men långt ifrån alla.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Det tror jag nog att jag gör, jag tycker om att blogga. Förhoppningsvis har jag hittat lite roligare ämnen att skriva om samt kanske dragit ner på listorna ;p
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Jadu, bra fråga. Att det skulle ha någon inverkan på vår kultur låter ju rätt "stort", men att det bara skulle vara en grupp människor som påverkar varandra låter ju inte heller helt rätt . . . jag måste nog säga pass här.
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Rätt så mycket faktiskt. Min blogg är mitt ställe, mitt ställe där jag kan uttrycka mig hur jag vill (läs nästa hur jag vill). Om jag är arg på något/någon kan det vara riktigt skönt att få avreagera sig på bloggen.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Rätt mycket, hittar man en bra blogg med en bra skribent kan man hitta mycket inspiration samt lära sig mycket om just själva bloggandet, meningsuppbyggnader osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback