TUFFT!


Konserten i söndags måste vara det tuffaste jag under mina (nästan) 22 år upplevt!
Helvete vilket ös gubbarna bjöd på alltså!

Lätt värt varenda krona, får jag chansen att se dem igen - lätt att jag tar den!

Påbörjade vår färd mot huvudstaden straxt efter sju på söndag morgon. En riktigt trevlig busstur med många skratt, god dryck och ett ypperligt trevligt sällskap :) Väl framme checkade vi in på Rica hotell på Hötorget. Jag, en aningens berusad, lade mig raklång på sängen i vårt härliga hotellrum och somnade . . . haha, tog mig dock upp för lite fix innan det var dags att bege sig iväg för middag. Vid halv åtta begav vi oss mot Globen, hittade vår ingång och trängde oss fram till ett av borden för bla. tröjförsäljning. Jag och Elin hittade en varsin snygg TJEJ t-shirt (äntligen en "figursydd" band tischa!) som vi sedan stolta rockade rövarna av oss i ;p Efter en kanon konsert letade vi upp bussen som troget körde oss tillbaka till hotellet. Lite mat på Burger King därefter sängen för fröken Norling och herr Högström.

Vaknade i rätt hyfsad tid igår. Gick ner och åt den efterlängtade frukosten, upp på rummet för lite fix och sedan en snabbis på stan innan det var dags att sätta sig på Härjedalingens "Uttern" igen.

En lång hemresa blev det . . . de flesta var trötta sen föregående dag, jag hittade ingen bra sov possition . . . jaa ni vet hur det är att åka buss. Hemma i Svensta igen vid sju snåret.

Dagarnas bästa:

1. Sällskapet, hade omöjligt kunnat åkt med härligare människor :)
2. Konserten (!) trots karlarnas ålder ägde de verkligen scenen, 10 stjärnor av 10 möjliga.
3. Hotellet, hur fint som helst centralt beläget.
4. Mina två fina kommentarer, den första på restaurangen där vi åt middag på söndagen. Två tjejer som jobbade där frågade vart jag köpt mina byxor (Vero Moda för nåt år sedan) och sa att de var jättesnygga! :) Den andra var på Globen, en kille kom fram och frågade var man kunde hitta en bankomat, jag svarade att jag inte riktigt viste men att det nog var utsidan någonstans . . . Då han gick tillbaka till sina vänner hörde jag dem säga till honom "Så var du tvungen att fråga den snyggaste tjejen på hela Globen också då!?" Idel öra som jag var va jag tvungen att gå fram och fråga om jag hört rätt (haha), mycket riktigt hade jag det och kunde därmed gå tillbaka till mitt sällskap med ett leende på läpparna.
5. Att den sminkväska som jag sökt efter med ljus och lykta på Make Up Store i Östersund hittades och kunde inhandlas i Sthlm.
6. Med mera med mera.

Dagarnas sämsta:

1. Att tiden gick så fort, hade gärna stannat längre.
2. Att jag och Elin fick bränd mat (dock 20% rabatt)
3. Tjejen på Burger King som var allmänt otrevlig . . .

Tackar er Pelle, Håkan, Emma-Lina, Elin och Tommy för en jätte rolig tripp!
Blir det en repris kan ni alla gånger räkna med mig :)
Bilder kommer på facebook.


Nuet då?
Ligger i sängen med en katt på min högra sida och en på täcket mellan mina ben. Tror bestämt att de saknat mig lite då jag varit borta i alla fall. Har spenderat dagen på det mest oseriösa sätt och pappa skulle gråta om han sett mig ;p Legat i soffan percis hela dagen lång, var på Ica en snabbis och sedan en sväng till mamma men that's it. Och jag måste medge att det har varit underbart! Har inte haft någon ångest över att jag skulle varit i backen, eller städat eller nåt annat. Nä, den här vilan har jag verkligen förtjänat så de så!

Ledig även i morgon, har inte planerat in nåt speciellt, blir nog bara lugnt som det känns. Sen på torsdag är det jobb igen . . . jobb jobb och jobb. Dock ska det bli kul, längtar faktiskt lite :)

Har förresten fått tillbaka min dator nu, känns bra, eller näe inte till 100% bra. Den är så seg, gamla Per-Arne är tusen gånger snabbare. Får se till att Pelle trimmar upp den lite så blir det säkert roligare att använda den :)


Nu ska jag anta utmaningen från Tea och därefter läsa lite innan det är dags att sussa.

So long folks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback