Du är min hjälte . . .


Hängt upp tvätten nu. Just like good old times hängdes den upp på allt som går att hänga på; garderobsdörrar, element, duschdraperistången med mera. Jisses, jag saknar min torkställning! Skulle egentligen ha packat men vet liksom inte vart jag ska börja då det mesta som jag hade tänkt trycka ner i väskan fortfarande är blött :/ MÅSTE MÅSTE ta mig upp tidigt i morgon så jag kan fixa allt då.

Den som känner sig manad får gärna slå en pling där i sexsnåret i morgon, okej?

Har haft en hiskerlig hemlängtan nu ikväll. Längtan efter vintern och snön. Den varan lär man inte se mycket av här nere kan jag tro. Snö alltså. Hur ska jag klara det? Jag som är en riktig snöfantast! Hum . . . Satt och pratade jag och Flisan om den gångna säsongen, skoteråkning med mera. Ååh.

Satt just och undrade varför jag inte tog ledigt hela dagen i morgon. Eller, ja, egentligen vet jag ju varför - för jag behöver pengarna (!) men just i denna stund kändes det som ett oklokt beslut att inte göra det.

Förut idag satt jag och kikade lite på studera.nu tänkte försöka mig på att göra ett gammalt högskoleprov, jisses alltså. Fan inga lätta grejer det där inte. Men men, skulle ju som varit bra om man hade gjort det och då helst klarat det så man slipper ha det liggandes framför sig. Har nämligen nu bestämt mig för att börja plugga. Till vad är inte helt 100% bestämt än men det lutar åt ekonomi (inriktning är ännu oklart). Är så sjukt less på att jobba, framförallt då det gäller jobb man inte helt trivs med. Känns helt bortkastat att varje dag ha ont i kroppen på grund av att man burit tungt, arbetat i alla världens olika ställningar etc. Nä, då är det bättre att göra nåt vettigt av tiden genom att utbilda sig till något man vill bli och sedan förhoppningsvis få jobba med det - tycker jag i alla fall.

. . .  en annan sak jag också tycker är att jag borde gå och lägga mig nu, MÅSTE som sagt upp tidigt i morgon för att hinna packa och ställa mig i ordning.

So long fuckers.
Syns på tåget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback