Slagen igen?


Återigen vaknar jag upp på morgonen med en enda tanke i huvudet; blev jag slagen igår?
Haha, det måste var bra träning för kroppen att dricka alkohol, finns inte många saker som ger mig sådan träningsvärk som det för i alla fall.

Gårdagen va rolig och minst sagt unik.

Infann mig upp på Katrina vid tio i åtta. Tog "Klövsjö express" upp på toppen där en snäll Tommy lovade mig skjuts ner till Katrina stugan med skoter. (Antagligen första och sista skoterturen för den här säsongen . . .) Mötte upp en go och glad skara kollegor och gick in. Alla slog vi oss ner och fick efter en liten stund börja ta för oss av förrätten som bestod av grönsksstavar, natchochips (stavas det så?), olika "dippar", korv, torkat kött samt en massa annat gott. Åt och skrattade. Nån höll tal, nån sa att han inte skulle hålla tal, kort togs och en massa skratt fyllde lokalen. Varmrätten, som bestod av kött å perer (som Freddan uttryckte det), serverades och stämningen fortsatte att vara på topp. Thunder aka. Sven Bromeé kom på besök och underhöll och en massa fler skratt utbröt. Present utdelades till världens bästa chef, Håkis, och ännu ett litet tal hölls. Vid tolv snåret blev det prat om att åka på Skalet för lite dans ocg Tequila race, sagt och gjort. Alla pälsade på sig och begav sig ut i den bäcksvarta natten. Lasse hade rått mig och mina tre kumpaner att gå "Ravinen" ner då han trodde att den var minst isig. Mjaa . . . om den var minst isig så vill jag inte ens tänka på hur den andra backen var. Jag halkade stup i ett, såg inte ett dugg och var allmänt rädd hela vägen ner. Då jag äntligen var framme vid bussen var rädslan och irritationen jag känt bara några minuter tidigare som bortblåst och jag intog mitt party mode igen . . . tills jag steg på bussen . . . Tre av festdeltagarna hade skadat sig på nerfärden från stugan. Två hade ramlat av en snowboard och inte fått stopp i den snorhala backen och då skrapat upp händer, slagit i huvud etc. Den tredje hade kanat på rumpan men fått upp sådan hög fart att hon inte kunnat bromsa med fötterna och då "bränt" sig på händerna. Ingen trevlig syn. Uppe på Skalet dog som festen ut riktigt, ambulansen kom för att undersöka de skadade och tog sedan dem med sig in till Östersund. Jippie, vilket rolig slut på en sådan bra kväll . . . trist när sånt händer men tack och lov klarade de sig bra alla tre. Själv ringde jag efter skjuts och åkte hem.

Började idag dagen med att försova mig, bra gjort sista dagen och allt. Nåja, ingen större fara på taket, dessutom kompenserade jag upp det hela genom att tillsammans med Jonas bjuda kollegorna på tårta :) Jobbade till sex, åkte hem och mötte upp Björn som lovat mig att flytta över ljudet från Mazdan till Passaten. Dock nöjde vi oss med att plocka ut det från Mazdan, det blev så kallt. Åkte istället till Rätan och åt god tacobuffé. Tack för en mycket trevlig kväll Björn :)

Nu ska jag kika vidare på "What happens in Vegas" och sedan sussa sött.
I morgon blir det sov morgon innan det är dags att ta itu med ljudelendet igen . . . måtte baslådan gå in i skuffen (!!)

Jaja, godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback