Påsk 2009!


Shiiit alltså!
Tocken helg va!? Inte underligt att kroppen börjar protestera nu då man har hållt igång som en tok från i torsdags förmiddag, haha, men skoj har det varit, skoj som faaan!

Resumen startar nu, vill varna känsliga läsare om att detta kan bli oändligt långt och (säkert) ointressant bitvis men men.

Torsdag:
Jag och Fellan tar oss en tur bort till Björnrike för att hålla brännan i trim, passar även på att säga hej hej hallå till Jon den godingen som jobbade. Hem till lägenheten för lite fix och sen upp på Skalet. Snörade på oss snöubård skorna och tog liften upp. Turisten ner och korgen upp. Skål skål med Jäger. Åkte över på Passet för att kika lite på Bigjump tävlingarna och inta lite mera Jäger. Efter någon timma var vi båda lagomt runda under fötterna och påbörjade projektet att ta oss ner och bort till hotellet igen. Haha, kanonfulla på snowboard, jaa jag säger då det. Lyckades ta oss fram välbehållna. Knatade upp på hotellet och rockade jävlar i till The Relatives. Blev bjuden på en jäkla massa Fish och hade skoj skoj skoj. Tillbaka nere i byn somnade vi båda som nå stockar . . . Vaknade till liv efter någon timma, gick upp och åt och började sedan med lite fix och don av nunan. Syskonen kom och F upplyste mig om att hon blev hemma :/ (Dålig karaktär där Fellan! ;p) Fick skjuts av Ola till Klövet där det va förbrakare hos Lindbloms jänta :) Åkte bort på puben där vi alla schockades av hur jävulskt mycke folk det var (!!) Efter 20 minuter i kön blev jag less och lyckades tillslut tränga mig in då vakten tittade bort. 1-0 till mig ;) Träffade många glada själar och hade en riktigt rolig kväll.

Fredag:
Felicia och Tesso kom och väckte mig. Helt borta i huvve lyckades jag få på mig kläderna och följa med dom upp på Skalet. Jobba jobba . . . dunder lunch på Sibylla och sedan jobba jobba igen. Hem till Rätan en sväng för lite mat och sedan upp till byn igen. Fix fix av utseendet och sedan var jag påväg till Klövsjö med en jobbarkompis och två kompisar till honom. Förbrakare hos Angelica även denna kväll och sedan puben. Dansade så svetten rann och hade hur skoj som helst! Lite mindre folk denna kväll men gjorde inte mig något - mer plats till mig på dansgolvet då jue ;p

Lördag:
Jobb ännu en dag, träningsvärk i hela kroppen och i huvudet kändes det som någon tömt sirap . . . Gjorde det bästa av situationen och lyckades genomlida dagen på ett helt okej sätt. Fick skjuts av söt Robin ner på byn då Buken bestämt sig för att inte fungera. Satt ute på bron i det härliga vädret ett tag innan det var dags att ställa sig i ordning. Kristina kom och hämtade mig och F och körde hem oss till henne där det vankades mat med Maja och Nicole :D Gooood mat och mycket trevligt sällskap. Efter någon timma kom Ida, David och Kalle och joinade och det blev då dags för skattjakt ute på gårn där det låg 16 påskägg gömda. Tog en snabbtitt på kartan och därefter var jakten i full gång! Jag och Fellan lyckades kamma hem 4 Jäger flaskor (äggens innehåll) nöjda ;) Gick in och fortsatte ha trevligt och fick då även sällskap av Tesso och hennes crew :) Ola kom och plockade upp oss vid halv elva sen var det shake shake shake inne på hotellet som gällde! HUR JÄVLA ROLIGT SOM HELST! Lätt en av de bästa kvällar jag någonsin upplevt på Skalet. Alla var där, alla var glada och fulla. Kan det bli så mycket bättre?! Dansade även denna kväll så svetten rann och blev bjuden på en massa gott från baren. Jaa, en kanonkväll var vad det var! Lite efterfest på Karsnäset sen på natta innan det var time to sleep.

Söndag:
Dagen har i det stora hela mest bestått av att skratta. Skratta så tårarna runnit och magen värkt. Allt detta tack vare en man, Moggen. Hahaha, fy fan vilken kille alltså! Blev hämtad av Robin vid två tiden. Åkte då ner till byn och packade ihop mina saker och skulle sedan till och åka hem. Vad händer?! JO, bilhelvete startar inte. Ringer förtvivlad till Ola och ber honom komma och hjälpa mig. Ola kom och tillsammans med Tessos hjälp och startkablar försökte vi få igång elendet. Gick inte. Helt död. Ola kom på att jag fått soppatork. Jaha . . . visste inte att man kunde få det av att bara ha bilen stående men tydligen. Åkte bort på Time och fick låna en dunk som jag tankade i lite bränsle. Tillbaka till brottsplatsen för att lirka ner vätskan i tanken. Gick tillslut och jag kunde äntligen åka. Stannade för på puben i Klövsjö där Jonny, Magnus och Moggen va. Surrade lite med dom och följde sedan med på en biltur runt i byn. Tillbaka till Katrina där jag satte mig i min bil och åkte hem till Rätan där det bjöds på mat. Är nu hemma i Svensta och njuter av lugnet trots att jag faktiskt måste erkänna att jag inte hade tackat nej till utgång . . . men va fan, ska upp och jobba i morgon så det är nog bäst att hålla sig i skinnet. Tea och Flisan dom tokarna tog och åkte till Funäs där det var skotercross tävlingar idag. Att ni orkar kära ni ;p

Nä nu ska jag ta och packa ur väskorna, ropa in katterna och sedan lägga mig i MIN säng. Oh, sa gött de ska bli!

Förresten så har jag fått jobb, kommer att vara på treklövern i Åsarna i sommar och jobba natt, fint de :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback