Lite av varje.


Hemma i Svenstet nu, katterna ligger helt utslagna nere vid mina fötter och sussar sött. Nog för att dom kan vara enna riktiga satar men dom är ju som go också emellanåt :)

Shellet i söndags var roligt. Inte så mycket folk ute men ändå roligt :) Jag bjöd på mig själv i vanlig ordning, tappade telefonen, fick tillbaka telefonen (tack gode gud!), kockade gott fyllekäk med Jyrg och bastade. Det där med bastu är något jag verkligen fallit för. Ni anar inte hur gött det är att lägga sig i en bastu när man är sådär härligt berusad och bara mau gött. Mera sånt åt folket! Bör dock tilläggas att det helst då ska vara en vedeldad bastu, det blir liksom inte samma sak annars.


Efter visst tjat igår fick tillslut jag och Sophie våra efterlängtade pizzor samt skjuts till Svensta. Efter lite don och stök här hemma satte jag mig i blåa faran och susade mot Rätan och Lövdahls. Lite chill i solen med Robin och allas vår vän "Svart på en kvart" därefter Wärds där min käre vän bjöd på mat. Nästa punkt på dagordningen blev däckbyte och jag kan nu stolt säga att jag bytte två av däcken på bilen nästan helt på egen hand (!!) hurra hurra för Ida! Med "nya" däck och ett humör som var på topp susade jag och R iväg mot Turingen där det bjöds på glass, tackar för det. Lite pepptalk med Sophie och hon var med på noterna om lite bowling i Vemdalen. Fixade till fejan och åkte sedan tillbaka mot Rätan där vi även plockade upp Elle. Upp till Whovalley för en timmas bowling och sedan en öl och skvaller. Fin fin kväll med fin fint folk - tackar för det kära ni!


Idag har jag hjälpt till att städa lite hemma i Rätan. Vid fyra åkte jag till Svensta, hem en sväng för att hitta ett brev i postlådan som talade om att min telefon fanns att hämta på Ica (YES!) Plockade upp mamsen som slutat jobba, åt gooood mat på Klövervägen och åkte sedan och hälsade på i Brånan tillsammans med mamma och Karin. Har nu pratat i telefon med syster i drygt en och en halv timma, känns bra, länge sen vi hade ett sånt där långt, välbehövligt, samtal :)


I morgon blir det till att ta itu med lite saker här hemma. Bland annat knata bort på arbetsförmedlingen för att anmäla mig till a-kassan, tvätta lite, ringa runt efter en bilruta till Mazdan, sola med Sonja, se över packningen till helgen samt att jag även skulle ha vare in till stan för att få håret färgat av syster. Som ni ser, jag har det jag gör i morgon, bra de.


Nä, nu ska jag se om jag hittar igen gårdagens avsnitt från "Uppdrag granskning", skulle som va intressant att se det.
Godnatt på er.


Förresten;
VÅR FORUM 2009 - ses vi där?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback