Vi gjorde ´re, vi ba gjorde ´re!


Efter att ha gått som katten runt het gröt nu tar jag mig slutligen i kragen för att uppdatera er lite om vår kanon vecka i Sunny Beach.

Laddade som få landar vi äntligen i Burgas. Väskorna kommer som på löpande band (haha!) och vi letar upp en reseledare för Detur som talar om för oss att Yalta är namnet på det som är menat att bli vårt hem den kommande veckan. Yalta . . . nähepp, fanns inte med på kartan . . . Dock visade det sig vara ett rätt okej hotell om man bortsåg från att det låg 20 leva från centrum och att hotellpersonalen var bland det mest otrevliga man kunde tänka sig. Well well, gilla läget, eller hur? :)

VI GILLADE LÄGET OCH ÄGDE UPP STÄLLET!

Bada bada, sola sola.
Verkligen kanon väder hela veckan!

Träffade på några trevliga grabbar från Dalarna, ni vet sånna som säger hund med betoning på n etc. Aja, hur som haver, Sebastian, Patrik och Kalle eller som de skulle komma att få heta; Sippan, Grovis och Körberg. Skit roliga killar med grymt skojiga personligheter, ingen den andre lik.

The place to eat blev "Arena" som vi flicks fattade tycke för efter andra dagen. God mat, centralt beläget och överenskommliga prise + den sedvanliga happy hour'n ;p

"Las Palmas" kom att bli stället att starta upp kvällarna på där det slank ner en och annan Long Island, nån Sex on the beach och ett Tequila race som hette duga. Jag tog saken i egna händer och bjöd på lite underhållning i form av dans ala Ida och sen brakade det lös. Dans på bardiskarna, svinganden runt pelarna, shake shake på bord och golv. Jag lyckades även med bedriften att trilla ner från en bardisk och slå mig sönder och samman . . . :/ och Felicia visade Shakira inom sig och hängde upp och ner i en takbjälke ;p En kväll efter nån Long Island för mycket ansåg jag och Felicia att det var lite klent med folk där inne så vi bestämde oss för att bli inkastare. L P's ägare tyckte om det och bjöd oss fyra tjejer på drink efter drink efter drink efter drink. Hon frågade även mig och F ifall vi kanske skulle vilja komma och jobba där nästa sommar. Självklart! Bör tilläggas att det inte kändes lika självklart dagen efter men men . . . hon skulle höra av sig i mars för mer info så vi får väl vänta och se tills dess. En sak är vi dock rörande överens om och det är att nåt tremånaders jobb är det inte att tala om för vår del i alla fall, mjaa, tre veckor kanse - på sin höjd!

"Den glade viking" blev stället att avsluta kvällen på. Där fortsatte vi våra karriärer som proffsdansare och intog även där baren. Haha, undertiden som musiken spelades och folket rockade som bara den kunde det ibland tränga fram en röst ur högtalarna som talade om följande "The happy viking, the only place where it's allowed to dance naked on the bar" eller, "Naked on the bar . . ." Dock var det ingen, vad jag såg som tog rösten på orden - vilket vi kanske ska vara glada för. En annan sak som var tufft där var att det ovanför varje bardisk satt en lapp med texten "Dancing on the bar is at your own risk!" Den dag man skulle hitta något liknande i Sverige . . . den dagen blommar fan löken!


Poolhäng annars på dagarna vilket vi alla gillade.
En sak vi alla undrat över under hela veckan är varför vi ätit så lite mat, fram till klockan åtta - tio på kvällen var det enda vi stoppat i oss en massa chips, haha. Dock kom vi inte så långt med dessa funderingar, inte längre än att vi kunde konstatera att vi uppenbarligen inte behövde mer.

De två stående replikerna under hela veckan, som nyttjats av både flickor och pojkar, har varit "Göre, bara göre!" samt "Kom vill du". Den förstnämnda var det förslag på att tatuera in på stjärten, vi var alla rörande överens om att man ju skulle kunna komma att ha användning för den även senare i livet. Men igår (då vi i så fall tänkt märka våra kroppar) var ingen direkt på topphumör och våra kroppar hade nog inte uppskattat att en nål stacks in i den så det får helt enkelt vänta.


Jaa. Så svårt att sammanfatta en vecka som varit så jävkla bra som denna varit, det får räcka med det här så länge.
Tackar nu er flickor, Felicia, Tea och Sonja som verkligen var helt jävla underbara! Guldstjärnor och en stor puss till er! <3



. . . trots att den gångna veckan verkligen varit kanon måste jag dock medge att det är ruskigt skönt att vara hemma igen! Att bara dra ett djupt andetag med ren luft känns fantastiskt och att få pussa på Pelle igen är också hur underbart som helst!


Nu ska jag sätta på en tvättmaskin och sen invänta P som slutar jobba klockan tio. :)

Tjing.

Kommentarer
Postat av: TeA

Tack själv vännen!! underbar vecka med underbara människor!! Vägde mig nyss hos Erika.. kan säga att vårt stjärt vickande givit resultat!! haha -2 kg!! inte så dumt:) pöss

2008-09-03 @ 20:26:40
Postat av: Ida

Omg! Då måste nästan jag också väga mig . . . kan hända att det blir en positiv överraskning ;p Dock har ju jag svullat nu ända sen jag kom hem så om jag mot all förmodan gick ner nåt så jag har säkerligen gått upp det igen :/ Nåja, lite svull och mys i helgen kanske? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback