Valet.


Till att börja med måste jag bara berätta om en underlig sak jag gjort. Jag har börjat läst "Gömda" av Liza Marklund, visst, det är inget konstigt med det, jag menar jag tycker ju om att läsa. Det som däremot ÄR konstigt för att vara jag är att det här blir andra gången jag läser den. Förut stod jag fast vid min princip att aldrig läsa samma bok två gånger men så fick jag ett ryck och köpte de tre första böckerna ur den "serien" och har nu alltså påbörjat nr. 1 för andra gången.

Well well, dagens mest ointresanta vetande.

Har också ett problem, ett rätt stort problem . . . det är fan inte lätt att vara mellan två jobb inte (syftar inte på ekonomin) belive me.

Eftersom jag är mellan två jobb (samtycker med Fredrik Segemyhr, det låter bättre att säga så) måste jag, enligt arbetsförmedlingen söka en massa jobb hit och dit för att vara berättigad någon ersättning från a-kassan. Jaja, visst visst, jag har sökt men trodde att ingen skulle höra av sig - som så många gånger förr. Nu har det förefallit sig som så att inte mindre än TRE arbetsplatser har hört av sig och bokat in arbetsintervjuer med mig. Dess tre är;

1. Itella i Hackås - har varit på den intervjun och det lät lovande. Verkar vara ett rätt okej jobb fast med ruskigt dålig lön. Men som sagt, ett okej jobb, ett "kontorsjobb", ett jobb där man ska vara fint klädd, ett jobb jag alltid velat ha. Men lönen . . . samt att då kommer jag att måsta pendla till Hackås varje dag.

2. Skiduthyrningen i Vemdalen - intervjun kommer att äga rum tisdag den 16:e. Vore ett ruskigt roligt jobb. Träffa mycket folk och arbeta med något jag aldrig tidigare gjort. Sen blir det lite extra krydda på tillvaron då det är ett säsongsjobb, kan gissa att det lär bli en del fester ;p Det tråkiga här är att om jag skulle få det skulle jag komma att bli tvungen att pendla 12 mil om dagen (såvida jag inte övernattar i Rätan). Dom där tolv milen blir mycket pengar i längden i bensinkostnad . . .

3. Dollar Store i Svenstavik - Daniel ringde bara för en liten stund sedan och frågade om jag ville komma på intervju nästa onsdag. Dollar . . . kanske inte är ett yrke som jag verkligen vill ha, att jobba i butik sådär . . . dock ligger det i Svenstavik så jag kommer inte att behöva pendla, samt att det är ett fast jobb vilket inte skulle sitta helt fel då mina intressen är rätt kostsamma.

Om vi leker med tanken att jag skulle få alla dessa ovanstående jobb, vilken ska jag då välja!? Ska jag ta mitt "drömjobb" i Hackås med skitlön, en säsong uppe på Skale för en garanterat rolig vinter eller ett fast jobb på Dollar som innebär ekonomisk "trygghet"? Tror jag måste ta mig en rejäl funderare tillsammans med Pelle senare ikväll, bolla lite idéer med honom och hoppas på att jag kommer fram till något vettigt för just nu har jag fan ingen aning.
(Jag vet att det låter som att jag är säker på att jag skulle få alla jobb, det är jag verkligen inte, men man måste ju ändå tänka "om").

Återkommer senare i denna fråga då jag förhoppningsvis blivit lite klarare uppe i skallen.

Nu ska jag utfodra djuren och mig själv lite sen ska jag återuppta städningen som jag påbörjade igår. Här skall bli höstmysigt och en perfekt dekoration som jag tänkt använda mig av är all den underbart fina rönn som tynger trädens grenar nu, kommer att bli kanon :) Dagen/eftermiddagen hade jag tänkt avsluta i Brånan :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag röstar på Dollar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback