Belåten.


Äntligen är det klart, lägenheten är ren renare renast :)
Dock har jag ännu inte putsat fönster och satt upp nya gardiner men det kommer det också nån dag.

Nu är jag i stort behov av hjälp från er läsare . . .
Som jag berättat förut har en av katterna fått för sig att sängen är ett bra ställe att göra nummer ett på. Trodde i början att det bara var en en-två eller tregångsförteelse men tydligen hade vi fel . . . hon fortsätter.
Hur fan gör man för att få henne att sluta!?
Är måttligt less på att tvätta täcken och sängkläder nu . . . H J Ä L P !


Pelle och Roger är påväg ner till Dalarna för att kika på en bil till Pelle, hoppas det blir köp så vi kan ut och glida jag och love :)

Ikväll blir det middag på Panget med folket från Handsjön och Turingen. Ska bli skoj skoj att träffa alla igen, framförallt Tea och Flisan, känner att det var ett tag sen jag använde mig av meningen "Göré, bara göré" ;p

En annan sak, angående jobben. Har pratat lite med mamma och Pelle nu, kommit på för och nackdelar med alla och nu beslutat mig för att ta jobbet på Dollar om jag får det. Dels för att det är ett fast jobb, dels för att man får vara med från början och starta det hela (vilket jag tror kan vara ruskigt skoj) och dels för att jag lite smått börjat fundera på att plugga nån gång i framtiden. Då är det bra om man har ett fast jobb dels för att kunna spara pengar men också för att man då kan ta tjänstledigt undertiden man pluggar och sen komma tillbaka om man skulle vilja det. Håller nu alltså tummarna för att Daniel ska fatta rätt beslut och välja in mig i sitt garde ;)


Nu ska jag hoppa in i duschen, har en del att göra innan middagen så det är bäst att lägga på en rem.

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Har hört att det ska vara bra att ha ättika eller citron där katterna brukar göra ifrån sig. Då gör dom det inte igen. Men det kanske inte är så mysigt att ha hela sängen insmetad i det. Men det kanske funkar med något annat som luktar citron som inte är kletigt eller nåt. Puss

Postat av: Louise

Hello fröken !

Hittade din blogg här genom räkans ;)

Katter gillar inte apelsinskal! Lägg lite sånt på överkastet eller lägg plast över när ni inte är där, sträckt, så när de kissar så rinner det på tassarna.. och det gillar de inte =)

Fick tips från min kollega här som haft samma problem.

Kram kram Louise

2008-09-08 @ 13:54:41
Postat av: Ida

Hejsan! Det var inte igår, hur är det med dig? Åh tack så mycket, det där är verkligen värt att prova! Hoppas innerligt att det fungerar :) Kram

2008-09-08 @ 15:27:48
URL: http://iidaa87.blogg.se/
Postat av: Louise

Heej !

Allt är tok bra med mig, jobbar på SAS nu och ska börja på Copperhill i Åre nu den 6 oktober så det känns spännande ! =)

Hoppas du får jobbet på dollar, men det är jag nästa säker på att du får !

Hoppas också det funkar med katterna, inge kul problem det där heller.. =/

Kram kram kram

2008-09-10 @ 13:39:44
Postat av: Ida

Copperhill, vad är det för nåt? Jaa, intervjun kändes bra iaf så nu är det bara att hålla tummarna! :) Har inte behövt använt mig av nåt av knepen än då hon faktiskt inte kissat nå mer (förutom i lådan) på ganska länge nu :D Kanske kanske hon har fattat att hon inte får :) Kram kram

2008-09-10 @ 14:49:26
URL: http://iidaa87.blogg.se/
Postat av: Louise

Copperhill är lyxhotellet som byggs nu ovanför björnen i åre, gaaalet fint. Ska bli jätte kul ! Lite mer fart där än Klövsjö ;)

Jag håller också tummarna, men du kooomer få det garanterat, när får du besked?

Va bra att kissen börjar ge med sig ! Kramar

2008-09-10 @ 18:32:59
Postat av: Ida

Jaha, faan va skoj! Blir de bara nu under vintern eller kommer det bli längre? Har du skaffat lägenhet uppe i Åre då eller? Jag jag håller tummarna, dom skulle höra av sig antingen i morgon eller på fredag :) Jaa, hoppas hon fortsätter i samma spår nu cokså ;:) Kramar!

2008-09-10 @ 20:25:55
URL: http://iidaa87.blogg.se/
Postat av: Therese Karlsson

Hej och hå .

Min katt fick också för sej att hon skulle

pinka någon annan stans än i kattlådan.

Det hon gjorde var att protestera !

För sedan upptäckte vi att vi hade bytt kattsand

i lådan och det va tydligen det hon inte tyckte om.

För nu går hon på lådan som vanligt . Så kolla kattlådan om du har någon. Den kan vara för skitig, för ren, inte samma kattsand osv. Har du dörr till sovrummet så stäng den och se om hon kissar någon annan stans . .

2008-09-11 @ 15:09:56
Postat av: Ida

Ja jag har läst på nätet att det kan vara lådan med tillbehör det kan vara fel på men vi hade inte bytt kattsand då hon började pinka i sängen... Så nu har vi för jämnan sovrumsdörren stängd, förutom då vi själva är där inne och kan "övervaka" henne och hittills har det faktiskt funkat bra :) så jag hoppas hon fortsätter lika som nu - då ska vi nog tillslut kunna komma överens jag och fröken S ;p haha!

2008-09-11 @ 22:12:26
URL: http://iidaa87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback