Puuuh.


De senaste dagarna har varit rätt slitsamma . . . varit på Dollar från morgon till kväll. Igår blev det från 07 till 20 och idag 07-19.30. Finns så fruktansvärt mycket att göra så man är helt slut då man kommer hem. I morgon har jag dock sovmorgon - börjar inte förrän klockan två :)

I lördags fyllde Marcus 3 år, shit va fort tiden går alltså . . . Då alltså, för tre år sedan den 25:e oktober kom första snön och jag körde i diket då jag pratade med Sophie i telefon för att berätta om lillebror som just kommit till världen. Ja jag säger då det, mycket har hänt sen dess men trots det känns det ändå nästan som att det var igår. Hur som haver, mitt under födelsedags firandet ringer Nordell från Dollar och ber mig komma och se över lösvikten (vilket jag då redan gjort en gång under den dagen). Åkte dit vid kvart i tre och var klar straxt efter fem. Susade då till Rätan för att först avnjuta en underbart god pizza buffé och sedan skaka stj'rt på Panget :) En mycket mycket lyckad kväll! Både jag och Emma stod och diggade framme vid "scen" så vi blev alldeles andfådda, haha. Kvällen avslutades, på Pelles initiativ, med en omgång plump hemma hos Lindbloms (jag vann!) ;p


Pelle jobbar natt i veckan vilket jag finner ruskigt tråkigt :/
Som jag skrev till honom igår; man saknar honom bredvid sig i sängen. Inte saknar som att det var länge sen vi sågs utan mer som . . . eeeh, ja det är ju en vana att sova bredvid varandra helt enkelt. Ungefär som att man skulle hoppa över besticken vid en måltid - det skulle vara något man saknade. (Nöjd över jämförelsen där, haha).


Puh, är egentligen ruskigt trött men vill inte rikgit riktigt än gå och lägga mig. Vill liksom uttnyttja läget till max = jag har sovmorgon i morgon och kan egentligen vara uppe hur länge jag vill utan att vara rädd för att försova mig eller liknande i morgon.

JUST JA!
En mycket viktig sak, inte för er kanske men för mig; vi har äntligen fått in diskmaskinen samt, inte att förglömma, en ny vattenkran till köket (!) inte en dag för sent Bergsbostäder. Men som man brukar säga, bättre sent än aldrig. Dock är det inte helt klart än, elektrikern, som just för tillfället är sjukskriven, måste komma hit och sätta in ett eluttag under diskbänken så vi kan koppla in underverket, nu har vi löst problemet med en skarvsladd men jag tror inte på den lösningen, bara för en kort period.

Inför helgen har jag en liten idé om att ha någon slags halloween fest/tillställning/ursäkt för att träffas här hemma. Dock är inget spikat än men skoj vore det alla gånger. Får se lite längre fram hur det blir.


Nä nu ska jag svida om till nattsärken, blanda ett glas saft (jordgubb/rabarber - underbart god!) och sedan krypa ner i sängen och somna till ett avsnitt av Rederiet :)

Sleep well folks.


Kommentarer
Postat av: Sophie.

Haha, jag minns den dagen som om det vore igår jag med! Du wowade och ojade dig, och sen sa du att du va i diket. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback