Onsdag.


Ligger lite efter i veckodagarna den här veckan, igår hade jag måndag hela dagen, var verkligen övertygad om att det var måndag. Inte förrän på kvällen då jag satt och kikade på Tv gick det upp för mig att det faktiskt var tisdag . . . lite äckligt det där, allt blir konstigt och det är svårt att "komma ikapp" igen.

Jobbat en sväng idag på Dollar. Efter arbetet blev det en sväng till Brånan för lite skvaller och fika med Emma-Lina och barnen, en tur till Dollars kontor för lite påhälsning hos mamma och sen hem. Eftersom Pelle jobbar natt den här veckan fick jag roa mig på egen hand tills klockan var halv fyra, då fick det banne mig vara nog ;p Fast han kan sina knep den där Högström, ni ska inte tro att bara för att han vaknat och legat och dragit sig ett tag går upp . . . nej nej. Då vrider han på en (enligt mig) ointressant dokumentär och ber mig sedan komma och mysa med honom. Till en början blir man lite glad utav detta trevliga erbjudanade men jag har börjat genomskåda det hela och är nu medveten om att enda anledningen till att han ber mig komma och mysa med honom är bara för att han vill att jag ska ligga stilla och vara tyst. Haha, tji fick han, brukar ändå oftast inte funka. Ni som känner mig vet att jag har svårt att vara tyst någon längre stund ;p Så efter några om och men klev han tillslut upp, vi åt lite rester från gårdagen, åkte till Brånan för att hämta hem Caddyn och for sedan och plockade granris som jag sedan pyntade balkongräcket med. Blev så fint så fint :)

En promenad på 1,5 timmar med mamma och sedan var jag en utslagen hjälte som låg och slökollade på "Bonde söker fru" samt "Oskyldigt dömd" på Pelles arm, myys!


I lördags var det fest hos Håkan och Emma-Lina i Brånan. Alla vi som var bjudna (cirkus 25 pers) anade ugglor i mossen, var det ett bröllop på gång? Efter god mat med trevligt sällskap blev vi indelade i två lag, två "lagledare" valdes och sedan blev vi tillsagda att klä på oss och gå ut, ut till eldstaden som de har på gården där det brann en mysig eld. Då alla var på plats blev vi ombedda att ta en varsin fackla (de vuxna, barnen fick hålla till godo med tomtebloss) och tända den i elden. Därefter skulle vi följa efter Håkan och E-L uppför den intilliggande lägdan. En bit uppåt ser jag en massa marsaller som brinner i en halvmåne samt en man som spelar fiol + en då, för mig, okänd person . . . Väl framme vid marsallerna och de två okända människorna ställer sig värdparet framför oss andra på en röd filt som ligger på marken, personen utan fiol, som visade sig vara en kvinna ställde sig framför dem och sa med hög och klar röst "vi har nu samlats här idag..." ja resten kan ni lista ut själva. Jag kan i ärlighetens namn säga att det är bland det vackraste jag någonsin sett i hela mitt liv! Håkan och Emma-Lina som står där framför en båge av en massa brinnande marsaller, vi med alla våra brinnande facklor och snön som gnistrade klar på marken . . . Åååh, allt var så fruktnasvärt fint! Efter sermonin ville givetvis alla föreviga kvällen med en massa kort på brudparet etc. då allt detta var avklarat gick vi in igen och avnjöt de goda tårtorna :) Kvällen fortsatte sedan med en massa prat, skratt och Sing Star, haha, en riktig kanon kväll :)

Tack Håkan och Emma-Lina för att jag fick komma och bevittna denna vackra händelse! Ni är två helt underbara personer och jag älskar er :) All lycka till er kära ni <3


I morgon är det jobb på Skalet som gäller för min del, ska bli riktigt skoj faktiskt!
Dock kändes det lite segt att köra den där trista vägen upp men men, ska nog gå bra, har ju nybränd skiva så ;)


Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Sonja

nästan så man blir tårögd när du beskriver det, ojojoj saaa vackert!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback