Mörker.


Sitter och räknar ihop arbetade timmar för plocken nu . . . jisses amalia vilket mörker.
Jag har inte varit sååå duktig att jag skrivit ner för varje gång jag jobbat, eller jo det har jag men på en miljon små lappar. Inte så vidare värst lätt att hålla reda på men nu tror jag att jag börjar få lite klarhet över det i alla fall.
Tidrapporten för Philips är nu skickad - bara tre kvar då :/

Idag hade det varit möte på Acb så då Pelle kom hem var jag som ett barn på julafton = nyfiken till tusen!
Inga roliga nyheter han hade att förtälja (dock inte särskilt oväntade heller), södra ska läggas ner (mitt älskade södra som under en period av mitt liv var mitt andra hem), ytterligare 25 pers skall varslas och, ja, allt ska flyttas upp på Norra. Så trist men som sagt, inte helt oväntat.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är glad att jag slutade då jag gjorde. För som Pelle sa idag "Ida du ska ju vara ruskigt glad att du har allt med jobb klart för dig nu då det är som det är..." Kan inte annat än hålla med honom. Jag är ju inte så insatt men så mycket har jag ju förstått att med den rådande ekonomiska kris som är nu kan det väl inte vara så roligt att vara arbetslös, eller har jag fattat fel? Kanske inte så många företag som väljer att anställa personal nu (?) Men som jag alltid sagt, det finns jobb! Frågan är bara hur villig man är att ta dem . . . samt att man inte ska förlita sig på arbetsförmedlingen för dom kan då inte göra ett skit! Nä, ta saken i egna händer, fråga runt på olika företag om de behöver mer personal, om inte som fast men kanske extra - det är det bästa!
Titta bara på mig, jag skulle kunna få jobba dygnet runt nu om jag ville (haha, dom ringde till och med från Ica nu i eftermiddags och frågade om jag var tillgänglig ;p)


Nä nu ska jag kika på Rederiet och sedan försöka sova lite, uppstigning 6 i morgon :/


Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Glöm för guds skull inte å komma imorn nu min vän ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback