Finnes: Motivation.


Innan jag åkte bort på Dollar hade jag verkligen motivation till tusen för att röja upp här hemma. Dock försvann den någonstans mellan gardinerna och kassan. Blev hur som helst kvar alldeles för länge och då jag väl tog mig därifrån svängde jag upp till mitt gamla förråd för att hämta lite julsaker. Blev dock kvar ännu lite längre där då jag hittade en massa saker jag inte sett på länge, bland annat en "gästbok" som jag hade under mitt sista år i Rätan/första i stan, haha, stog en del roliga saker i den. Då jag äntligen lyckats ta mig därifrån och in genom dörren här hemma sköt jag upp städningen ytterligare lite till och gick ut på baksidan för att göra klart där. Bar bort lite saker, sopade en massa massa snö, satte granris i krukor . . . visst det blev fint men det tog verkligen bort den sista lilla motivation jag hade kvar.

Nu är då frågan; ska jag påbörja en städning nu som jag vet kommer att ta hur lång tid som helst eller ska jag skjuta upp den till . . . eh, ja jag kommer ju att jobba tors-sön så det lär väl antagligen inte bli före helgen i alla fall. Och gör jag det inte före helgen blir det fel eftersom det är första advent på söndag och då måste allt vara klart, hum.

Tvångstankar?
Jag?
Nej men hur kan ni tro det . . . ?

Vi gör såhär, jag börjar städa och inväntar svar från Sophie angående morgondagen. Blir det Sundsvalls tripp avslutar jag städningen där jag håller på och spar resten till en annan dag, blir det ingen tripp gör jag klart grov jobbet idag och fortsätter med finliret i morgon.

Jisses om man ändå kunde vara karl.
Pelle bryr sig då rakt inte om hur det ser ut här hemma, eller jo nu kanske även han börjar rynka pannan lite men annars är det inget som bekommer honom. Så är det med det mesta förresten. Jag vill ha nya fina saker, såsom soffa etc och han nöjer sig med det som redan finns - han bryr sig inte.
Fan va lättsamt det verkar vara.

Pust, stön och suck.
Sophie ring och ge mig glädjande besked nu så jag slipper ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback