Det bara vräker ner . . .


Tittade ut genom fönstret nyss, shit det bara vräker ner snö, eller vräker kanske är att ta i men om det fortsätter såhär så har vi snart, enligt mig, en riktig vinter! :D

Får dock en sådan ångest då jag ser all snö, tänker tillbaka på förra årets vinter och alla roliga skoterturer vi var ute på. Åh, varför sålde jag min skoter!? Kan inte fatta hur jäkla dum jag kunde vara . . . nåja, gjort är gjort och går tyvärr inte att göra ogjort :/ Men hur i hela fridens namn ska jag klara en hel vinter utan skoter? Innan jag hade ägt någon själv visste man ju inget annat men att nu gå från en sport skoter med kort matta till en av pappas "glidar maskiner" med lång matta - det känns inte riktigt rätt. Nåja, en vinter lär väl funka. Sen om Pelle gör slag i saken att sälja sin (som han funderar på) så kanske det kommer att kännas ännu lite bättre (missförstå mig rätt).

Ska snart ta en snabbdusch, ställa mig i ordning och åka bort på Dollar för att fixa med godiset . . . igen . . . Sen då jag kommer hem ska här stadas för NU behövvs det verkligen. Vi var ju så duktiga där ett tag både jag och Pelle, plockade bort efter oss, bäddade sängen, ställde in i diskmaskinen, hängde upp kläder/la tillbaka i garderoben . . . Nu vette huen vad som hänt, det ligger kläder (mest mina) över hela sovrummet, disk fulla diskbänken och halva diskmaskinen, skräpit på golvet och sängen ser bara rörig och motbjudande ut. Nä nån timma med skurtrasa, dammsugare och mopp skulle nog inte skada.


Sen var det ju det här med middag också, vad ska vi äta till middag?
Jag och Pelle diskuterade den där saker häromdagen och kom fram till att det vore ruskigt bra om det räckte att man åt "riktig" mat då man hade insperation och ide'er och att det sedan räckte med att dricka ett glas med någon dryck eller liknande. Visserligen finns det sånna där måltidsersättningar i dryckformat men jag är lite skeptisk till dom . . .

Jaja, duschen var det ja, har väldigt lätt att sväva iväg åt andra håll då jag ska göra något som jag finner mindre roligt . . . why?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback