"Det är nattveckan som sitter i"


Karln här i huset skulle nog kunna sova oavbrutet i flera dygn om han fick . . . dom värsta veckorna (förutom nattveckorna) är dessa då han jobbar eftermiddag. Alltså då han jobbar natt kan jag inte klandra honom för att han sover till långt in på dagen/eftermiddagen, jag vet hur jäkla slitsamt det är att jobba natt. Det är sen, veckan efter natt som jag dock är lite brydd över. Han är uppe till långt in på morgonen och sover sedan tills han verkligen måste gå upp, vid halv två. Och den "förklaring" han har till det hela är att "det är nattveckan som sitter i", haha jaja, kanske.


Löning idag, ska betala lite räkningar nu och sedan ta itu med städningen. Blidde inget Sundsvall idag men kanske kanske i morgon, håller tummarna för det :)


Katterna har förresten verkligen fått mersmak till att vara ute. Sahara kan ibland bli helt tokig då hon sitter på fönsterbrädan i vardagsrummet och tittar ut, jamar högt och ljudligt, krafsar på dörren/fönstret och beter sig allmänt konstigt. Släpper ut henne för att bara fem minuter senare släppa in henne igen. Jag har dock kommit på hur katterna i det här hushållet tänker, de härjar på och får en att tro att de vill gå ut - så jag öppnar dörren och förväntar mig då att de glada i hågen ska rusa ut och leka. Gör de det? Nej. De sätter sig istället alldeles i dörröppningen och sitter sedan där och tittar. Brukar oftast sluta med att jag får "putta" ut dem annars skulle dörren få stå öppen hur länge som helst innan de är nöjda.

Nåja, nu ska räkningarna betalas, så är det bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback