Mariella.


Hemkommen nu, kan inte påstå att det känns bra, inte för fem jävla öre!
Vill inte vara här, har ingen/inget förutom mamma m. familj och jobbet i den här byn (vilket iofs. kanske inte är så "bara" men inte tillräckligt för att jag ska trivas...) så jag ska ta mig en ordentlig funderare nu så får vi se vart jag hamnar.

Nu var det dock inte min boende situation jag skulle prata om utan kryssningen som jag nyss är hemkommen från.

Måndag morgon kommer pappa ner och väcker mig och Emma strax innan halv sex. Utan några större aggrisioner och liknande som kan uppstå den tiden på morgonen går vi upp och ställer oss i ordning. Halv åtta har farfar anlänt och vi packar in oss i bilen och börjar vår färd neråt huvudstaden. Ett stopp i Ytterhogdal för lite kaffe och någon gobit och sen iväg igen. På Arlanda stad stannade vi för lite lunch och sedan bar det av raka vägen till Stadsgårdskajen. Satt där utanför i cirkus 1,5-2 timmar innan resten av sällskapet anlände och vi kunde gå ombord på Mariella. Letade upp hyttnummer 5604, lämnade väskorna och skyndade sedan bort till Taxfreen för lite alkoholisch och andra godsaker. Klockan sex var det "Välkommern hit, kul att ni kunde komma tal" av Helene och Peter i något mingelrum där det även bjöds på drinkar och tilltugg. Klockan åtta var det middag, hungriga som vargar entrade släktet restaurangen där vi sedan fick avnjuta en underbar trerätters med gott vin. När maten var avslutad och en massa tal hade hållits smet vi ungdomar iväg till vår hytt för lite förfest. Det är inte att rekommendera att sitta 9 pers i en hytt för max 4 - blev en aningens varmt men skoj hade vi. När alkoholen börjat gett sig till känna letade vi upp "the oldies" som till min, Emma och Kristinas stora förtjusning hittat ett ställe där en kille med gitarr spelade och sjöng. Behöver jag tala om var jag befann mig? Behöver jag säga att jag fick sjunga med killen på scen? Nä trodde väl inte det, ni listade ut det själva - bra där. Drog vidare till discot, som om jag ska vara helt ärlig, kanske inte var någon direkt höjdare då det var rätt lite folk . . . Men men, skoj hade vi. Kvällen avslutades i Robin och Williams rum med lite prat innan det var dags att gå tillbaka till vår hytt för lite sömn.

Tisdag.
Vaknar inte alltför pigg, ligger ett tag och överväger om det verkligen är värt att riskera livet genom att gå upp bara för en frukostbuffé . . . haha. Tackar Gud för att jag tillslut tog mig upp och gick och åt för det var verkligen gudomligt gott. Efter maten blev det lite iordningställande och sedan ut till ett kallt och blåsigt Helsinki. Gick och strosade lite men hade inte det rätta shoppingsuget och övervägde ett x antal gånget att återvända till båten. Ändrade dock inställning då jag hittade en hel hop av roliga kläder på Gina Tricot. Följande timmar spenderades inne i en jätte galleria tillsammans med Kristina och Amanda och fyndade mer än plånboken tillät :) På väg tillbaka till båten ser vi pappa, Ulla, Hasse och Mats som satt sig tillrätta i solskenet (jo det sprack upp under dagen och blev riktigt behagligt) på en uteservering med en varsin öl i handen. Även jag slog mig ner och fick mig en öl. Ombord på båten igen försöker jag, utan större framgångar, väcka E & K som ligger däckade i varsin säng. I samma veva kommer även pappa och knackar på och frågar om någon vill följa med och bada. Egentligen är jag för trött för att bada men tänker att "va fan, sova kan jag göra nån annan dag". Pappa betalar in oss och jag får låna en ursnygg (not) röd baddräckt . . . hum . . . Byter om lite fort och skyndar sedan ut till poolerna (tre bubbelpooler) där redan Hasse, Mats, Fredrik, Frida, Filiph, Anton, Adam, Marcus och pappa satt. Underbart att slinka ner i den varma poolen med en iskall öl. När alla utom jag, pappa och Marcus gått kommer Robin och William och joinar. Sitter och pratar med dom ett tag innan det är dags att gå upp och göra sig i ordning för den kommande kvällen. Uppe i hytten är tillståndet med mina systrar lika som när jag gick, de ligger fortfarande och sover. Lyckas dock väcka upp dom, visar mina fynd från dagen på stan och går sedan ner till taxfreen. Kirrar smink och klädsel och möter upp resten av släkten vid åtta för att avnjuta ännu en underbar måltid, denna gång buffé. Efter maten är det förfest i vår hytt ett par timmar innan vi knallar ner till "killen med gitarren". Rockar loss på dansgolvet framför honom oavbrutet i några timmar och har hur kul som helst! När han spelar sista låten, "wind of change" drar vi upp våra föräldrar, farbröder etc och tillsammans står vi där i en ring och sjunger med till den underbara låten. Jag och resten av ungdomarna går vidare till discot men blir inte så långvariga då vi alla är rätt slitna sedan föregående dag. Hittar Emma och Kristina och tillsammans går vi tillbaka till hytten där vi somnar ovaggade.

Onsdag.
Ännu en hemsk morgon med bakisångest etc. att vakna upp till. Tar mig dock över sängkanten och lyckas få på mig kläder och kan sedan gå och äta frukost. Tar en sista titt i taxfreen innan vi går tillbaka till hytten för att börja packa ihop våra saker. När det är klart har vi nått fram till Sthlm och behöver inte vänta länge på att få gå av båten. Hittar igen bilen och packar snabbt i all packning och påbörjar sedan färden hemåt. Första stopp bli i Uppsala där jag, pappa, Ulla och farfar besöker Biltema och Jula. Jag hittar ett par äckligt snygga "snickarbrallor" som jag bara måste köpa - haha, jag vet, jag är knäpp men jag har en fallenhet för den typ av plagg. Letar upp ett Max där vi köper lökringar till förbannelse och fortsätter sedan färden. Nästa stopp blir i Tönnebro där det blir lite fika, åker vidare och stannar nästa gång i Färila där vi äter middag. Ett par timmar senare är vi hemma igen, jag packar Mazdan full och åker hit till Svensta. Stannade för hemma hos mamma då jag anlände för att säga hej och åkte sedan hem hit till lägenheten . . . Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, packa upp sakerna och ta mig en ducsh kanske och sen gå och lägga mig - skulle ju va som skönt de.

Aja.
Tackar alla som var med på denna roliga resa! Tycker verkligen att det är hur kul som helst när vi hela familjen Norling (+ några andra efternamn) gör något tillsammans - brukar aldrig misslyckas! TACK!

Adjöken.

Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt att resan vart lyckad! Imorgon åker vi neråt...:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback