Gråa helvete . . .


Vore ju tusen gånger roligare och lättsammare att ta sig upp ur sängen om solen kunde skina och fåglarna kvittra . . . Men det är ju tydligen alldeles för mycket begärt. Nej, ett regning, grått och trist Svenstavik är istället det som möter en när man slår upp ögonen - jippie.

I fredags var det ju fest hos Handler i Åsarna. Klunkade lite vin i min ensamhet innan avfärden med Niklas, Matte och Henke. Väl där blev det god tårta som födelsedagsbarnet själv hade gjort och sedan lite mingel med de övriga festdeltagarna :) Efter några timmar gjorde sig tröttheten påmind och jag raggade skjuts hem.

I lördags vaknade jag vid halv elva. Gick upp med ett stort leende på läpparna då jag konstaterat att solen sken från en helt klarblå himmel! Klädde mig somrigt (bikini överdel, ett löst sittande linne och shorts) och knatade bort på Statoil för att få mig en frenchare. Med frencharen i handen strosade jag sedan bort till mamma där jag snabbt intog possition på altanen aka. soldäcket. Låg där sedan resten av dagen och pressade - underbart! Kan nu skryta med att jag fått till en rätt nice bränna, några gånger till i solariet och jag är nöjd nöjd nöjd! Vid fyra kom Emma, Ricky och Kristina. Åkte hem till mig så jag fick packa ihop det nödvändigaste sedan Ica för lite inhandling av proviant och hårfärg och slutligen Rätan. slingningen av mitt hår påbörjades då vi var framme på Gröngatan, resultatet blev väl sådär, eller ja, det blev bra men jag vill ha det blondare så efter att jag klippt mig (när nu det blir) fortsätter vi operationen att göra mig blond. Åt underbar middag bestående av grillat kött, potatissallad, tzatsiki och sallad - grillad banan med choklad till efterrätt. Efter att jag ordnat med smink etc. skjutsade vi (jag och Kristina) Emma och Ricky på Turingen och fortsatte sedan själva mot Berg. Framme hos Stefan i Berg hoppade jag av och Kristina åkte hem hit till mig i Svensta. Kom upp till grabbarna, Erik, Stefan, Roger och Bubben, som satt ute på balkongen och läste gamla kärleksbrev som Stefan fått. Haha, rätt roligt att höra på :) När kylan började göra sig påmind föreslog jag en omgång GH, pöjkan hakade på men kunde efter en liten stund se sig besegrade av mig ;p

I söndags var det konfirmation i Rätan för Fredrik. Efter att själva "akten" var avklarad och vi hälsat på på farmors grav åkte vi till Åsarna för att äta underbart god buffé. Mätta och belåtna satt vi sedan och pratade lite innan det var dags att åka hemöver igen. Packade ihop de saker jag hade haft med mig till Rätan och for sedan hem till Svensta.


Ja och här har inte hänt mycket. Jobbat . . . åkte till stan i måndags efter att jag slutat och sov över där tills igår. Åker mest troligt in i morgon igen då ett krogbesök eventuellt ska gå av stapeln :) Hoppas på en vild "girls night out", var ett tag sen och skulle vara riktigt skoj!

Nu ska jag försöka fli ihop lite här, ta en tur på bolaget och sedan (om jag hinner) hälsa på mamma en sväng.

So long.

Kommentarer
Postat av: Mariana

I Grekland skiner solen som alfrig forr ;o)

2008-05-14 @ 20:52:11
Postat av: Ida

Mariana, jag tycker INTE om dig just precis nu ;p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback