Är huvudet dumt . . .


. . . får kroppen lida.
Usch och fy och blä va klen jag är idag!
Men jag har ju endast en person att skylle och det är ju mig själv . . . fattar egentligen inte riktigt hur man tänker. Jag menar idag är första riktiga arbetsdagen på Statoil - bra där Ida att du ska ta dig igenom den bakis som ett helvete! Får hoppas att en dusch piggar upp mig lite.

Gårdagen då.
Sophie kom, vi surrade på lite här medans jag ställde mig i ordning. Åkte på bolis och sedan vidare mot Turingen. Ett snabbstopp hemma hos Sophie för lite byte av kläder och annat fix sedan bort på affären där vi efter några minuter blev hämtade av Jimmy och Johan. Hemma hos Thomas hade grabbarna börjat på med potatisgratängen och det luktade gudomligt. Åt och satt sedan och småpratade ett tag innan det var dags att åka bort på Folkets hus för att kika på Annie och Emelie som dansade och Marcus som spelade. Riktigt trevligt. En sväng hem till Thomas igen och sedan bort till brasan. Johan hade tagit med sig sin brandspruta (en gammal sak som brandkåren mest troligt använde sig av "förr i tiden"). Jag fick fix ideén att jag vill prova att spruta, intog possition och Johan satte på vattnet. Till en början gick det bra och jag blev stolt över mig själv som orkade hålla emot . . . när trycket dock blev ännu hårdare tappade jag kontrollen och blev dyblöt . . . haha, den bjuder jag på! Kollade lite på brasan och pratade med folk innan det var dags att åka hem till Thomas igen. Blev ruskigt mycket folk där och jag hade jätte skoj :) Vid fyra tiden tog dock tröttheten över  så jag Jimmy och Stefan åkte hem till Stefan där vi stupade i säng på en gång och somnade.

Gick upp vid halv elva idag, klädde på mig och åkte till Rätan där jag stannade för hemma hos pappa för att få i mig lite frukost. Susade sedan vidare och befinner mig alltså nu hemma i Svensta, redo att snart hoppa in i duschen. (Min dusch fungerar för övrigt ruskigt bra nu, jag har världens bästa tryck!).


Uppdaterar mer ikväll efter jobbet.
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback