Rätans Pimpeln.


Ja jag säger då det. Rätansborna visade fruktansvärt dåligt intresse vid dagens pimpeltävling. Lite tragiskt att det är mer Svensta och Svegs bor där . . . men men, Rätan i ett nötskal :/ Jag tror säkert att de som inte var där ändå tycker/tyckte att det är roligt att något annordnas i byn, det de dessvärre inte tänker på är ju att det mest troligt kommer att dö ut då det är så dåligt med folk där. Skippa tv'n en dag for fuck sake!

Nåja, jag var där, Elle var där, Erika var där + några till :)
Jag, Ellinor och Emelie hade hand om invägningen, vart i hela fridens namn får folket upp all fisk?! Vinnaren hade 7,7 kilo nånting. Fick han verkligen all denna fisk i Rätanssjön? Jag fick ingen fisk - för jag fiskade inte men ett pris fick jag dock med mig hem . . . inte det jag hoppats på men men. Allt för byn eller vad man nu säger, haha. Vid tretiden var jag trött, less och frusen så jag tog mitt pick och pack och styrde kosan mot Svensta igen. Dödade lite tid genom att lira GH men tröttheten tog över så jag förflyttade mig till sängen för en liten siesta. Blev dock fast med att kolla efter resor och höll på att få en hjärt attack då det helt plötsligt kommer upp ett fönster där det står typ "Tack för att du bokat din resa genom oss, bekräftelse på bokningen skickas till din e-mail". SHIT! Vad har jag nu gjort!? Det enda jag hade tänkt göra var ju att kolla upp lite priser men det hela slutade med att jag av misstag råkade boka en resa åt mig och Pelle den 19:e maj till Thailand i två veckor. Oops! Dock fanns där en avbokningsknapp såg jag efter ett tag så jag kunde tillslut andas ut. Visst, jag hade inte haft något emot att åka då men det kanske vore en fördel om Pelle fick vara med och bestämma också, eller? :) Dock sa han senare när jag pratade med honom att jag skulle leta upp någon bra resa och boka. Får se om jag hittar något bra då :)

Var på Statoil och åt middag vid sju tiden med Pelle och Roger, kebabrullarna där går verkligen inte av för hackor. Efter maten for pojkarna iväg med skotrarna och jag i min tur for åkte till mamma för lite skvaller med henne, Bengt och Karin. Är nu hemma igen, är inte så trött än så jag funderar faktiskt på att städa lite, något som jag förövrigt skjutit på nu i snart två veckor . . . :/

-

Var i staden igår med Pelle. Gick och kikade lite i affärerna men hittade inget speciellt att köpa. Övergav dock affärerna efter ett tag och tog istället en Krispy chicken på Shang Hai Wok istället med friterad ananas och glass till efterrätt, mums filibabba! Avslutade vårt stadsbesök med bio, "10.000BC". Som jag sa till Pelle, ingen tiopoängare men helt klart sevärd. Väl hemma i Svensta igen låg vi och myspratade lite innan vi båda somnade sött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback