Jag ringer Polia.


Det finns möjligtvis inte någon där ute med en ishacka eller kanske en sisådär 100 liter varmt vatten? Skulle som behöva det nu jag då jag inte ägern en ishacka eller känner för att bära hinkar med vatten fram och tillbaka . . . Det ligger nämligen till på det här viset att jag har en bil, haha, jag har en bil. Hur som helst, den har inte fått så mycket omsorg de senaste månaderna då jag varit less över att den inte gått igenom besiktningen. Jag har vetat vad som varit fel men liksom inte fått fingrarna ur och sett till att få det fixat. Min lathet har nu resulterat i att bilens stackars däck frusit fast . . . Bra där Ida, 1 fucking 0 till dig. Dock kanske det inte behöver bli så jobbigt för mig ändå, Pelle surra nåt om att det kanske räckte med att strö lite salt runt däcken. Aha, fick man lära sig något nytt, har aldrig tidigare vetat att salt har en smältande effekt på is. Trodde bara att det underlättade vid halka, men det gick alltså att använda till annat också.

Språkades lite med vår produktionschef idag också. Bad att få börja på Norra nästa vecka och det lät inte som att det skulle vara helt omöjligt. Håller tummarna. Gött med treskift igen, samt att de hade jävligt mycket extra jobb där uppe som det lät, perfecto för min kassa de :)


Sen som lite extra kuriosa kan jag meddela er kära läsare att jag och min kära Pelle firar ett år om cirka en månad, närmare bestämt den 18:e april, shiiit vad fort tiden har gått! Det lite tråkiga med den dagen är att vi inte direkt kommer att kunna göra något speciellt, eller jo det kommer vi väl kunna, men vi kommer att måsta hålla oss inom Industrivägen 1´s väggar eftersom mr.P har sin boja då :/ Typiskt, men det blir till att göra det bästa av situationen. Huvudsaken är ju egentligen att jag får vara med honom, sen spelar resten inte så stor roll.

Nämen om jag kanske skulle försöka få något gjort innan det blir mörkt ute. Har en del saker att stå i idag.
- Bilen . prio ett blir ju att få loss den sen ska det bytas från sommar till vinterdäck och slutligen ska ajg köra ner den till Rätan.
- Städningen . skulle ju ha blivit klar med den också, har kommit en liten bit på väg men är ännu inte klar.
- Laga mat . måste ju (tyvärr) även äta i morgon med, på jobbet alltså . . . återigen, dessa jävla matlådor!
- Sova . slutligen hade det ju faktiskt varit skönt att få sova lite också så man orkar med morgondagen . . .


En jäkla massa kärlek till Pelle.
"I know your fears and you know mine.
We've had our doubts but now we're fine.
And I love you, I sswear that's true. I cannot live without you
"



P Å S K E N 2 0 0 8 - V i s e s i d i m m a n f o l k s !

Kommentarer
Postat av: sanna

Ha en fin kväll :)

Postat av: Susanne

Hoppas det löser sig med däcken!

2008-03-17 @ 17:25:04
URL: http://littlemisschatterbox.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback