Grattis mig :)


Så var man 21 då.
Kan inte driekt påstå att det känns annorlunda, men det brukar det väl aldrig göra när man fyller år. Känns lite hemskt egentligen, 21 år, visst det är inte så gammalt men det känns rätt old. Got damn jag börjar bli vuxen ( i alla fall på passet).

Gratulationerna började i natt klockan tolv på vår första rast. Tack och lov slapp jag undan allt vad sång heter men fick däremot ett antal grattis från mina nya kollegor :) (Har ju om ni inte redan visste det börjat på Norra nu. Var inte direkt possitivt inställd till det från början men jag måste faktiskt medge att jag trivs och att folket där uppe är enna riktiga goingar :)). Vid två hoppade jag in i bilen och susade ner på Södra eftersom jag lovat Elle, Sophie och Danne att komma ner och hälsa på. När jag kommer in i matsalen sitter alla där runt ett bord som är dukat med tallrikar, skedar och en tårta (!) Naaw, inte annat än att man blir rörd! Åt tårta och surrade lite innan det var dags att bege sig tillbaka till Norra igen.

När klockan äntligen slog sex kunde jag med gott samvete ännu en gång sätta mig i bilen och åka neråt civilisationen igen, denna gång hem. När jag kommer innanför dörren ser jag för det första att det är städat (i alla fall ihop plockat) sen hör jag att Tv'n är på. Går in i vardagsrummet och där ligger Pelle i soffan och säger "Grattis". På bordet har han dukat fram frukost och tänt ljus :) Sötast! Fikade och myste lite innan det var dags att få sig några timmars välförtjänt sömn.

Har nu sedan jag vaknat spelat lite Yatzy (haha), och städat, putsat fönster, satt upp gardiner mm. Är en del kvar att göra innan det är klart men det ska nog gå fort. Därefter ska här göras smörgåstårta :D



Uppdaterar er lite mer senare kanske.
Hadé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback