Flitens lampa lyser.


I morse när jag vaknade förutspådde jag hur den här dagen skulle komma att bli, det såg ut enligt följande:

- Klockjävlen ringde alltför många gånger men jag fattade helt enkelt inte vad det var, det hela slutade med att Anna ringde och väckte mig tio över sju. Yes, att börja dagen med den försovning är precis vad vi alla drömmer om, eller?
- Kom på jobbet, skulle vara snäll att ge en som redan stod på robot fem minuter (personen i fråga hade i och för sig rast då, 10 minuter så jag antog att han skulle bli borta längre), denne kom aldrig tillbaka och jag fick fortsätta att lägga helveteslist (!). Egentligen skulle det vara en drömstation . . . OM det inte vore för all jäkla spån de små rackarna ger ifrån sig, usch! (Nog för att jag arbetar på en spånplattsfabrik men det finns ju fan gränser!)
- Det blev ställ, BHS 90. Tycker egentligen om den körningen men man blir en anings irriterad efter att man stått och limmat konstant i över en timma. Inte en enda jäkla pall som var helt hel. Dessutom, som lite salt i såret, har jag varit otroligt klumpig idag och bränt mig ett flertal gånger på, min annars rätt så bra kompis, limpistolen . . . Sen en sak till, jag råkade klämma mitt vänstra långfinger under ett av dessa tunga paket, 35 kg - AJ!
- Kom till insikt med två saker där vid tolv - halv ett, saker som jag egentligen vetat om och haft i huvudet hela dagen men som jag liksom inte riktigt fattat förrän då. 1. Jag skulle åka och lämna Audin i Rätan, något som kändes otroligt jobbigt. 2. Jag hade bestämt med Anna-Karin på statoil att jag skulle komma dit och jobba lite . . . MEN ORKA! Typ det enda jag tänkt idag är att jag vill hem, lägga mig i sängen och dra något gammalt över mig.


Kanske var några fler saker också . . .
Nu kommer vi till det roliga. Efter klockan två idag har allt genast känts mycket lättare och efter det har det liksom bara rullat på :) Innan jag stack på Statoil hade jag en liten tanke om att bara stanna kvar till max åtta, den blev över nio. Dessutom har det faktiskt varit riktigt skoj där och kanske det bästa av allt, jag lär mig :D Kan kanske bli bra ändå det här.



Tror banne mig att jag ska lägga ner huvudet på kudden en svän innan Pelle kommer hem. Han har lovat mig sällskap i duschen så jag kan inte lägga mig "på riktigt" än för ett sådant fint erbjudande kan man verkligen inte tacka nej till! :)

Sen, inte att förglömma -

Dagens nya lärdom:
Det är inte den "vanliga" streckkodsläsaren man använder när man ska hyra ut en film. Dessutom betyder det när en materialare säger "men du är ju på limningen, alltså ska du limma" att han inte kan göra något åt felet man nyss upplyst honom om.

Godkväll.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag ska försöka skriva lite Oftare. Känns skönt att skriva av sig lite! Hur är det med dig då ? Kan det vara du som stog bakom kassan på statoil idag? Såg lite ut som dig iaf ! Kram!

Postat av: Julia

Meen tack söt! jaha hehe inte jag heller! men nu vet jag ju att det är du tills nästa gång ;) ! Den där i kassan fråga om jag hade tankat bilen :S Jag har inte fyllt 17 än vafan :P !
Men hur går det med jobb i norge då? KRAM!

2008-03-19 @ 10:07:47
URL: http://angelbaby.blogg.se
Postat av: Julia

Jasså :P ja men hoppas det löser sig då om du verkligen vill jobba där nu :).. hehe nja..jag hade välldigt emot svensta förut..men det är rätt skönt att bo här ändå.. och åka in te stan då och då.. ! bodde i stan 6 år ångrar det inte men sammtidigt känns det betydligt skönare att bo lite utanför :) KRAM!

2008-03-19 @ 22:15:13
URL: http://angelbaby.blogg.se
Postat av: Julia

Okej, ja precis svensta är inte så tokigt kanske hehe.. Åhh.. nu har Svea somnat.. och jag kan knapt stänga ögonen :( är på spänn hela tiden! ja ska bara vara hemma och mysa med Svea. Dudå? KrAM

2008-03-19 @ 23:50:44
URL: http://angelbaby.blogg.se
Postat av: felicia englund

de lät som en jobbig dag detta, :) men också som du skrev en ganska klumpig dag, :) men dom ska också finnas glöm inte de.

2008-03-20 @ 15:21:24
URL: http://feliciaenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback