Acb - inte bara ett jobb, en livsstil.


När jag sitter och funderar över Acb och mina år där kan jag inte annat än le.
Fan va mycket skoj man haft innanför de där betongbeklädda väggarna. Mycket skvaller som cirkulerat, många skratt, en del ovänskap med mera med mera.

Shit, det är inte ett vanligt jobb som man går till klockan sju på morgonen och ifrån fyra på eftermiddagen (i och för sig har vi jobbat skift och aldrig förrän nu haft dessa tider men ni kanske fattar poängen), på det där stället har jag spenderat ett x antal massa timmar extra bara för att umgås med vänner som jobbappt. Sjukt? Ja jag vet, men jag har gillat det :) Och tänk alla hutlöst roliga saker man har hittat på där för att antingen jävlas med andra eller bara testa en sak som man egentligen inte ska . . . ååh! Rooooligt!

Jag hade inte haft några som helst problem med att stanna kvar på Acb om det var som det en gång i tiden var. För cirka ett år sedan. Ååh, underbara gamla skiftet vi hade - SAKNA! Nu är det så många förändringar hela tiden att man liksom inte "hinner" börja tycka om något förrän det blir nytt igen.

Men vilka minnen det är alltså.
Jag skulle nästan kunna ge vad som helst för att få återuppleva dom . . .

Vattenkrig på somrarna, utslagspoker på rasterna, dagens på Draupner under förmiddagsveckorna, tok prat från Renner som får mig att vika mig dubbel av skratt, framtidsprat med Sone, slängpussar till Pelle, seriöst "vuxenprat" med de äldre, pinsamma frågor till Orsa, gänghäng med Matte och Robin, skvaller till tusen med Elle och Sophie, reseprat med Tommy, små pratstunder inne på kontoret med Lennart, praoelev hos Seffa på vagnen, ännu mera skvaller med Linda och en massa skitprat om andra medarbetare som kanske inte ligger så högt upp på "tycka om" listan, haha . . . jaa, jag skulle kunna hålla på hur länge som helst, så skoj vi haft alltså!

Lite tragiskt kanske men har man varit på en fest så tro på fan att Acb har dykt upp minst en gång under kvällen som samtalsämne. Är man bara hemma med ex. Pelle har Acb kommit på tal . . . det finns överallt!


*
Vad tycker ni andra?

Tjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback