Trött i kropp och själ.


I morse då klockan ringde kunde jag bara inte ta migg upp ur sängen, värkte i hela kroppen samt att halsen sved. Ringde på Östgärde och sa att jag inte kom idag, därmed var mina "chanser" att få vara ute i hemtjänsten nästa vecka borta men men, jag kommer nog att kunna härda inne på Gärdet också.

Resten av dagen har medfört en äckligt jobbig träningsvärk . . . märks att man igår använde muskler som man vanligtvis inte brukar använda. Dock är det bra att även de får sig lite träning.

Nu ikväll åkte jag, mamma, Wille och Marcus till Vigge en sväng för att kika på bebisarna. Men du så söta! Har nu bestämt vilka två som om några veckor ska få följa med mig hem. En liten röd/vit kille (eller liten och liten, en knubbis var det) och en flerfärgad hona. Tog några bilder men de blev inte så bra så jag ska vänta tills de växt på sig lite så ska jag visa er :) Tanken var från början att ha två av samma kön, men jag ville så gärna ha den röd/vita och sen var det bara flickor kvar så det fick helt enkelt bli en av vardera kön. Nu gäller det bara att komma på några bra namn åt dom . . . än så länge heter grabben Gandalf, haha.



Har just ätit en utomordentligt god middag bestående av; kota pärer, morotsstuvning, korv/äggröra, keso och sallad. Mums! Äkta husmanskost, me like alot! I morgon tror jag att det blir kyckling . . . såvida inte min mor bjuder på mat dvs. ska nämligen hälpa henne att tapetsera :)


Nu ska jag fan i mig krypa till kojs, är lite seg i kroppen så en god natts sömn skulle inte sitta helt fel, framförallt inte då jag börjar jobba åtta i morgon.

Pelle - the one and only! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback