Byggare Bob för en dag.


Idag fick jag äntligen känna på hur det känns att vara snickare!
Som jag väntat . . . dock var min arbetsuppgift bland det värsta jag någonsin varit med om. Pappa hade innan sagt till mig att jag skulle städa runt ett hus och jag tänkte då i mitt dumma stilla sinne att "äh, ingen match, det kirrar jag!" var nästan så att jag blev lite besviken för att det inte var något mer jag kunde göra.
Ändrade dock mitt resonemang i morse då vi kom upp och jag fick se var jag skulle städa . . . MEN HERREGUD! Kan utan att ljuga säga att tårarna var nära. Det mina ögon möttes av är vad vi vanligen brukar kalla "misär". Det såg rent ut sagt förjävligt ut . . . Nåja, jag var där för att arbeta så jag började bära plank och plocka ihop. En liten rast då det började spöregna och sen ut igen. Följde med pappa upp på Skale en sväng för att lämna en byggställning och sedan åter till Storhogna och Vides hus då jag sen resten av dagen hade hjälp av pappa. En hel dag har jag slitit som ett djur, med hjälp av pappa, och blev ändå inte klar. Undrar just vem den stackars saten blir som får färdigställa det hela (?)

Fast egentligen klagar jag inte, jag menar det där är ju något som ingår i snickaryrket och det är ju snickare jag vill bli. Dock har jag svårt att tänka mig att det ser ut så som det gjorde just där efter varje bygge - det där måste varit ett extremfall. Hemma i Rätan igen for jag på Grindes en sväng och susade sedan vidare mot Svenstavik där jag svängde in på Acb och bjöd Pelle på glass. Pratade lite med honom och for sedan hem och bytte lite snabbt om. Mamma kom och vi for ner till Ängesvägen 5B för att kika på en lägenhet. Jo, jag ska flytta igen, dock kan ingen denna gång klandra mig. Den nya lägenheten är en tvåa (ca 10 kvadrat större än den jag har nu), den har en fin uteplats, bra förvaringsutrymmen, en tvättmaskin OCH den är bara 300 spänn dyrare än min nuvarande . . . Vem skulle tacka nej!? Så i morgon är det jag som ringer Bergsbostäder och talar om att jag ska flytta sen är det bara att invänta söndagen då jag får nycklarna . . . sen är det bara att packa och, som sagt, flytta. Kände mig inte så sugen att genomgå den där proseduren igen, men men, det var ju ett år sen sist så det kanske börjar bli dags, haha.

Har även en sak till att förtälja ;)
Igår fick min mammas kusins katt kattungar, jag var då inte särskilt långsam då jag fått veta det att ringa och tinga två stycken ;D Så inom några veckor har jag två små bebisar. Ska bli så skoj! Håller på att funderar ut namn nu för fullt, både tjej och killnamn då jag inte vet än av vilket kön mina två kommer att vara. Har dock lovat Pelle att om det blir någon hane ska han få heta Gandalf - såvida inte jag kommer på något tuffare. Jag och P är i alla fall rörande överens om att dom ska ha "kända" namn, ex. Harry Potter . . . (inte för att den ska heta det men ni kanske fattar).


Jao, det var väl det som man brukar säga.
I morgon är det jobb igen, denna gång intro på Östgärde i Rätan, har blivit lovad att jobba där mån-fre nästa vecka så det är nog bäst att friska upp minnet lite, var ju några år sedan jag var där sist. Bra förresten att få in en fot där också, om jobben på Ica skulle tryta menar jag. Alltid bra med extra pengar :) Sen jobbar jag torsdag, fredag, lördag och söndag på Ica - långa pass alla utom på torsdag, bra pengar det :)


Nu ska jag läsa lite innan det är dags att hoppa in i duschen och sen kanske även laga någon middag.

Tjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback