Ansvarslösa livet del 2.


Idag har jag verkligen njutit till 100% av att inte ha något jobb.
(Igen, jag vet att det låter dumt men nån dag kan jag väl få njuta iaf?)
Vaknade vid tolv idag, gick upp och klädde på mig, tog på mig tofflorna och gick ut och hämtade posten. Möttes då av ett fullkomligt underbart väder - så ljuvligt!
Gick in och väckte Pelle, när han gått upp for vi en sväng på Ica för att handla lite gotta och fortsatte sedan till Nästeln beach. Lika varmt där :) Lade ut filtarna och myste sedan ner oss. Hel och hållet underbart! Tänk om hela sommaren kunde få vara såhär . . . Måste även tillägga att årets första dopp togs idag, och för att vara mig är det ruskigt bra! Men det var faktiskt riktigt skönt och inte alls så farligt kallt :)

Efter Nästeln tog vi oss en tur till Rätan, köpte glass på macken och hälsade sedan på lite borta på Gröngatan där det ikväll skulle bjudas på surströmming . . . :/ Länge sen jag smakade men känns inte så lockande heller, framförallt inte då man känner lukten. Uäk!

Ett stopp i Åsarna på kiosken för en varsin tunnbrödrulle och sen hem till Svensta.
Nu ligger Pelle här bredvid mig och snarkar samtidigt som jag bloggar och kikar på "Du blir vad du äter".


På torsda är det studenten!
Ska bli riktigt skoj att se syster stå där på trappan och sjunga om studentens lyckliga dar :)


Nä nu ska jag se om jag kan göra lite nytta nånstans här hemma . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback