Vargen/Vemdalsskalet.


Igår var ju en girls night out inplanerad. Ellinor kom hem till mig vid fem tiden med ett glas med någon hemsk blandning i i högsta hugg. Fick genom pappa höra att The Relatives inte alls skulle spela på argen då ägarna tyckte att dom var för unga för att spela på en pub kväll . . . löjligt säger jag! Jag kan förstå att det finns åldersgräns för att få komma in, att man alltså kan vara för ung för det men inte för att stå på scen och underhålla, hum. Ringde till Sophie och berättade den tråkiga nyheten, och några minuter senare sa hon att hon inte skulle följa med (svikare!) hehe. Vi ställde oss i ordning och gick sedan bort till mamma för att hämta bilen, susade därefter ner mot Rätan.

Åkte hem till Gröngatan där Emma, Marielle, Camilla och Ricky var. Satt och pratade med dom tills klockan var runt halv nio. Packade in oss i bilen och körde mot Handsjön. Blev sittandes i Martins kök ett tag innan det var dags att åka upp mot Vargen. Jag hoppade in på förarsidan i Volvon med Rickard bredvid, Martin, Jenny och Rebecka i baksätet och Johan och Ellinor i skuffen. Under färden fick vi höra på en del allsång och fyndiga/värdelösa vitsar ala. Jenny och Johan. Framme på Vargen var det en hel del turister som samlats för att lyssna på den trebadur som kvällen till ära underhöll. Säger som Martin "Han gjorde det jävligt bra en där som lyckades spela så pass bra utan en enda sträng . . ." tacka vet jag The Relatives som kör live! Blev en del dans och sång där vilket alltid är trevligt. Johan och Martin anmälde att de ville framföra en sång "Stand by me" - hääärligt grabbar!

Jag och Emma satt och hade skön högsång när det var "Let it be" dock bytte vi ut just de tre orden och sjöng "Lat e va" iställe, haha.

Vid tolv fick jag en "extrakörning" ner till Vemdalen. En snäll liten farbror som ville hem och inte orkade vänta på taxi. Lovordade mig mer än en gång då han tyckte att jag var den snällaste han någonsin mött, haha. När jag kom tillbaka från Dalen ville de andra vidare in på Skalet. Okej för mig, jag har ändå nöjsepass. Gick in på Skalet och häpnades över hur mycket folk det faktiskt var en "vanlig" lördag. Träffade Anders Handler och Lars Kjellsson och stod och språkades lite med dom, drack ett x antal glas vatten och hade skönsång med Johan i pianobaren - sen blev jag less, tog en korv och gick ut för att varmköra bilen. Straxt efter två hade alla satt sig i bilen och vi kunde äntligen åka hem, vid tre hade jag lämnat av folket hemma hos Martin och var påväg till Grubba för att lämna Johan och ytterligare en timma senare klev jag in i hallen på Ängesgäven 11A - godnatt.

Har än så länge inte gjort ett jota idag. Tänkte i mitt stilla sinne igår när jag var på väg hem att i morgon ska jag följa med Pelle när han ska dra upp skotern (jo, han lyckades köra genom isen igår när han var ute och körde :/ tack och lov gick det bra med honom!) men jag var så fruktansvärt trött när han gick upp så det gick helt enkelt inte. Ligger nu och hoppas på att dom snart är klara och att han snart kommer hem så vi kanske kan hitta på något. Känner för att gå ut och ta en promenad jag. Föreslog för pappa att vi kanske skulle åkt in till stan ikväll på bio men han lät inte så pepp på det :( Ska höra med Pelle om han kanske känner sig manad.


Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback