Men åh!


Fan vad jag skriver, känns nästan löjligt när man är inne på det femtioelfte inlägget för veckan (men jag tror Ellinor uppskattar dom i alla fall :)) . . . men men, det är skoj att skriva och det gäller att passa på när lusten faller på :)

Fick någon fix idé om att gå in på IKEA's hemsida och kika lite, men åh, lite saker det är man vill ha då! Var även in på mio.se för att kika på soffor, även där fanns det en hel del saker som jag gärna skulle vilja ha. Vill handla handla handla nuuuu! Men jag har bestämt mig för att inte göra några större utsvävningar vad gäller nya möbler, inte förrän jag har en annan bostad, en bostad som delas med Pelle. Då blir det shoppa, ny soffa, säng, köksbord+stolar och en massa massa annat - för det har jag bestämt! :P

Undrar om man kanske skulle kunna deala lite med Pelle där, jag menar, han tycker ju inte om IKEA så om jag säger åt honom att lämna ett bidrag till mig så slipper han följa med. Det är väl ändå rätt snällt, eller? Haha.

Jag skulle vilja ha ett hus, kanske inte att jag vill köpa ett men hyra i alla fall. Ett mindre hus med plats för två (eventuellt ett djur . . .) Nu vet jag vad pappa kommer att tänka när han läser det här, "ja det finns ju ett borta på Sandnäs". Jo, och det är verkligen jättemysigt med bastu och kamin men det ligger i Rätan (inget ont om Rätan, jag skulle kunna tänka mig att bo där men jag är inte lika säker på att Pelle vill det). Nåja, det duger väl rätt bra som det är nu också, men tusan så roligt det är att drömma sig bort för ett ögonblick . . . aaah.


Om ni undrar varför jag skriver så mycket just nu förresten så beror det på att jag inte har något att göra. Har plockat ihop här i lägenheten (dock ska sängjäveln bäddas) och sitter nu och inväntar fina flickorna. Skulle väl i och för sig kunna hoppa in i duschen men det känns som att det är för tidigt än . . .  eller så kan jag gå in och kika på resor, det är också roligt men då blir ju jag så sugen på att åka. Måste prata med P om en resa, skulle vara grymt skönt och grymt välbehövligt!

Egentligen borde vissa sidor på Internet vara förbjuden för mig. Exempelvis igår var jag in på blocket och kikade lite. Sökte på hundvalpar och fick upp en sida med de sötaste bland de söta! Försökte övertala både mamma och Pelle till att köpa en hund med mig - behöver jag säga att ingen av dom var så sugen på det? Damn. Visst skulle jag väl kunna köpa en hund själv, men när jag jobbar som jag gör är det svårt att ta hand om en själv, stackarn skulle ju komma att bli ensam väldigt många timmar/dag :/ Ska klura lite mer på det där, förhoppningsvis kommer jag på någon bra lösning, haha! Om inte annat får jag väl följa Pelles råd att köpa ett nattaktivt djur (att han tyckte det berodde på att han ansåg sig själv vara en natt och inte morgonmänniska) men vilka djur är nattaktiva förutom hamstrar då!?

Som ni ser, jag har mycket att klura på. Tror jag skulle behöva en hobby, men vad?
Kan inte ni som läser ge mig lite förslag på vad jag kan fördriva mina lediga timmar med, det skulle resultera i en (förhoppningsvis) piggare och gladare Ida samt färre ointressanta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback