Lite av varje.


Igår blev det lite av varje.
När jag äntligen kommit i kläderna och vi tagit oss ut ur lägenheten gick vi upp till Pelle. Han och hans pappa kikade ännu en gång på skotern och diskuterade sinsemellan vad som skulle göras/inte göras. Jag gosade med Casse som kommit åter efter en skidtur med Nisse. Efeter ett tag i garaget hoppade vi in i bilen och åkte till OK för att tanka lite och därefter till Berg och Stefan för att lämna tillbaka en våtdräckt. När vi ändå var i Berg passade vi på att åka och kika på stället som Pelle körde igenom på. Parkerade bilen vid vägen och gick de cirka 20 metrarna ner till sjön (härligt tänkte jag då jag otlaligt många gånger under dagen tjatat på Pelle om en promenad, nu fick jag en liten iaf) dock ångrade jag mig lite när vi väl var nere på sjön. Det blåste kraftiga kalla vindar och det var ingen skare så för varje steg vi tog sjönk vi igenom . . . Hittade tillslut stället i alla fall och jag rös av bara tanken på att åka ner i det, mest troligt, iskalla vattnet. Tack och lov att det gick så pass bra som det gjorde!

Efter turen i Berg blev det lite matinköp på Ica och sedan middag hemma hos Högströms. kyckling och ris, mums! När vi ätit f'ärdigt blev det soffläge där både jag och Pelle somnade. Vid halv åtta väckte jag liv i honom straxt därpå var vi påväg ner till mig. Lämnade av Pelle och åkte själv på Ica en sväng för att inhandla vitlöksbaguetter och kräm (ni vet sån där "pulverkräm" som man vispar ihop själv med vatten). Kikade på Singing Bee som var lika pinsamt dåligt som tidigare - trots det måste man titta, hum . . . och sedan What a girl want som var sådär. Somnade sedan till ljudet av American Gangster,

Ligger nu och gruvar mig för att gå upp, inte för att jag är trött utan för att det är så svalt i rummet och så varmt och skönt under täcket . . . men bara man får på sig nå kläder så går det väl an antar jag.


Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback