Länge sen sist.


Ny vecka nya prövningar . . .
Idrottgalan igår och jag jobbade eftermiddag och missade allt! Så typiskt, det finns ett program som är aningens bättre än allt annat som visas under hela året och det är just det, idrottsgalan.
Men tack och lov hittade jag det på svt.se och har nu spenderat de senaste 48 minutrarna med att kika på det :) Dock var jag tvungen att avbryta för att kuta ner till tvättstugan och se efter ifall det finns nån tvättid åt mig. Sen ska även någon vaktmästare från bergs hyreshus komma och kika över vatten trycket i min dusch - äntligen! Så jag får helt enkelt kika klart ikväll när jag kommer hem från jobbet.

Annars har det väl inte direkt hänt något nytt under solen.
Jobbade i lördags, gick bra och vi fick gå hem klockan ett. Var sedan och grattade Wille som fyllde fyra år (tänk vad fort tiden går!). Hemma igen blev det lite vila innan Sophie kom och vi åkte till Kvarnsjö för middag hos Juppa. Maten (alla tre rätterna) var verkligen utsökta och mätta blev vi allihop! Kom hem till Svensta igen vid halv tolv, satt då i garaget uppe hos Pelle och kikade på när han servade skotern lite :) Jag tycker faktiskt att det är roligt att titta på när andra mekar (givetvis skulle det vara ännu roligare ifall jag själv också kunde, men än så länge nöjer jag mig med att titta).

Blev uppstigning rätt tidigt i söndags, på med kläder för att klara en heldag utomhus på skotern och sen upp till Högströms. När Roger äntligen kom bar det iväg. Ruskigt mycket snö och riktigt härligt före . . . tills jag körde fast . . . och vickade . . . och körde fast. Var en aningens less där ett tag och ville vända men bet ihop och resten av dagen blev hur kul som helst! Mötte Juppa i Åsarna och for sedan tillsammans med honom till Klövsjö, runt neråt Rätan och sedan hem till honom för en kopp kaffe och lite torkning av kläderna som var genomblöta (i alla fall Pelles ;p). När vi sedan kom ner till Åsarna blev det mat på kiosken och sen raka vägen hem. Jonte som varit i Storhogna och åkt under dagen ville ha sällskap hem och joinade oss. Eller ja, egentligen undrar jag om han verkligen ville ha sällskap, såg ju knappt skymten av honom någonting under resans gång. Tror Pelle fick lite dåligt samvete när de andra drog iväg och försökte övertala mig till att köra före honom men tillslut lyckades jag övertyga honom att det inte gjorde mig någonting ifall de körde ifrån mig, jag trivs bäst i mitt eget tempo (som är betydligt lägre än killarnas) dessutom vet jag ju att de väntar på mig så det är ingen fara, jag lullar på i min egen takt och kommer tillslut fram till de andra :) Vid halv åtta var vi hemma igen, gick på Ica och handlade lite och sen bar det av hemåt för att kika på Singing Bee. Är en aningens besviken faktiskt, såg mycket bättre ut när man tittade på reklamen men en hel del goda skratt blev det allt.

Nu jobbar jag som sagt eftermiddag och är riktigt lycklig över att slippa dessa tidiga mornar. Dock är jag mindre lycklig med mitt skift :/ Skulle nästan kunna göra vad som helst för att få byta till det andra där det verkar vara betydligt roligare folk. Jag kanske skulle få byta om jag verkligen ville det men då är ju kruxet Pelle, han jobbar ju på det skiftet och det kändes inte så frestande att jobba med honom (missförstå mig rätt). Jaja, får väl bita ihop den lilla tid som är kvar innan "sammanslagningen" . . . och försöka göra det bästa av situationen.


Till helgen blir det skoter alla gånger, vart är dock inte helt bestämt än. Har tjatat lite på Anders att vi ska ut och åka men än så länge har han inte gett något riktigt besked. Om det inte blir något här ska jag prata med Pelle om att åka till Rätan och åka där. Emma var sugen på nån tur och det skulle vara riktigt roligt :) Jaa, får se hur det blir som sagt, nåt blir det alltid.


Tvättstugan nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback