I am Legend.


Sista arbetsdagen för den här veckan igår. Gick som veckans övriga dagar rätt fort och rätt skoj var det också :)
De första två timmarna var det service på robot så vi var en hel del folk över, började med att städa ihop lite på bandningen men fick sedan en snilleblixt att jag och Robin skulle ta ner Clarken (en av truckarna) till källaren för att tvätta den och slutligen måla om den, eller måla om och måla om, fylla i de skadade ytorna, sagt och gjort. Vi tvättade och skrubbade för glatta livet, ställde in den i hissen igen och skickade upp den. Gick bort till verkstaden för att leta penslar men hittade inga . . . damn! Fick lov av Sigge att åka ner på Byggvaruhuset och köpa nya. Tillbaka till Acb igen blev det snabba ryck, letade upp färgburken märkt Clarkgrön, öppnade den och rörde om . . . hum, den såg inte direkt identisk ut med färgen som redan var på trucken . . . den var liksom mer åt det mossgröna hållet. Nåja, vi började trots detta att måla och visst blev det bättre även om färgen såg ut som helvete! Robin var tvungen att gå och lämnade mig ensam kvar, dock var jag inte helt ensamen då Pelle med jämna mellanrum kom och hjälpte mig :) Och av en ren händelse skulle han öppna en annan färgburk, med vad vi trodde var mörkgrön, för att fylla i några streck på sidorna. När han rört om färgen visade det sig att det var den rätta, den ljusgröna som vi letat . . . bara till att måla om allt igen då - resultatet blev hur som haver ruskigt bra! Tänkte ta tag i Toyota truckarna nån annan dag :) Vid kvart över sex var det "lunch" på hotellet med Pelle, Anna, Lena, Robin och Matte på hotellet - pasta carbonara med rå äggula, mums!

Jaa en rätt skoj kväll rakt igenom faktiskt.
Hoppas innerligt att det inte dröjer förrän jag får jobba med dessa härliga människor igen :)

När vi kom hem igår kikade vi först lite på Tv men bestämde oss sedan för att titta på film, I am Legend som Sophie rekommenderat (och som vi sett reklam för och tyckt att den verkat ruskigt bra). La oss tillrätta i sängen och började titta . . . när filmen var slut var både jag och Pelle överlyckliga över att vi inte sett den filmen på bio och därmed kastat bort den summa det kostat på enbart skit! För det var verkligen vad den var, helt värdelös! Säger som Pelle, "Det var en början sen var det ett slut . . ." Nä fy.
Hoppas på bättre lycka ikväll då eventuellt jag, Pelle och kanske Roger ska in till stan och kika på National Treasure 2 (om jag får bestämma i alla fall) :)

Nu inväntar jag syster som ska komma till Svenstaviket idag :) En tur till Brånan är vad som står på tapeten då vi ska hämta ut några mössor som vi beställt med Emma-Lina :) Tills dess att hon kommer tänkte jag försöka ta tag i det här med gardiner till köket . . . eller så kanske det blir en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback