Happy new 2008.


I lördags var jag och Pelle inne i staden för lite shopping i mellandagsrean. Ingen vidare rea men jag hittade trots detta två par jeans :) På kvällskvisten packade vi in alla nödvändigheter vi skulle komma att behöva för några dagar i Rätan, åkte upp till Högströms och jag fick en julklapp :) - en flaska vitt och en biljett till Östersundsrevyn den 6/1. Efter besöket där bar det av mot Rätan där det spelades lite Buzz med familjen innan det var dags att bege sig mot Svensta igen för lite sömn.

Vaknade runt halv tio i söndags. Pelle knatade hem för att ordna lite med skotrarna och jag i min tur ordnade med mina kläder. Vid halv tolv - tolv var vi på väg och någon timma senare satt vi på kiosken i Åsarna för en tunnbrödrulle :) Var framme i Rätan vid tre. Spelade en omgång Buzz med syster och åkte sedan upp till farmor där det bjöds på mat och fika, gott gott. Kvällen spenderades med kortspel och en del alkohol (för vissa).

I måndags blev det sovmorgon till tolv nångång därefter upp för lite frukost och en titt i spegeln, Vemdalsskalet nästa. Tankade skotrarna och begav oss sedan iväg. Möttes av ett riktigt busväder uppe på fjället, som gjorde att vi både blev kalla och en aningens blöta. Kom till Vargen och parkerade skotrarna, letade efter någon snäll själ som kunde tänka sig att skjutsa oss fram till hotellet och hittade tillslut en snäll taxuchaufför som åtog sig det uppdraget. Inne på Skalet var det liv och rörelse vill jag lova, människorna var överallt, vissa i roliga outfits :) Stannade någon timma innan det var dags att trotsa det mindre roliga snöovädret och köra hem igen. När vi kom hem började pappa och Ulla på med maten medans jag och Pelle gick och duschade. När jag var påklädd och klar var det dags för mig att entra köket och visa mina kunskaper inom området mat. När klockan nästan var halv tio var vi alla utsvultna och förrätten som bestod av hummer smakade underbart. Varmrätten i form av råstekt potatis, älgfillé med brieost uppepå inlindad i smördeg, murkelsås och sallad smakade även den himelskt och alla blev vi mätta och belåtna. När vi ätit upp satt vi och lyssnade till när pappa och Ingvar berättade om "back in the days" oerhört roligt att lyssna till allt ofog de ställt till med/varit med om! Efter en massa skrattt gick jag och Pelle till köket för att ställla i ordning efterrätten, urgröpta apelsiner fyllda med vaniljglass som blandats med apelsin"saft" och daim - även det riktigt gott. Inför tolvslaget lyssnade vi till Jan Malmsjö som hälsade det nya året välkommet och skålade därefter i champagne. Några fyrverkerier hade vi inte, till min stora lycka (jag är skotträdd utav bara den) men några "ballonger" hade Ingvar med sig som pappa och Pelle "eldade igång" och släppte iväg. Riktigt fint var det att se alla ljusprickar på himelen. Det bestämdes att vi skulle åka och hälsa på en kompis åt pappa, sagt och gjort, på med skoterkläderna igen och sen bar det av över sjön för att hälsa "gott nytt år" åt folket som vistades där. Blev bjuden på vin och fick även beskåda en mycket fint inredd vinkällare. Hemma på gröngatan igen var jag så trött så jag somnade i soffan . . . vid tre tiden förflyttade jag mig till sängen och sen var det godnatt.

Fick en smärre schock då jag vaknade i tisdags och insåg att klockan var närmare halv tre . . . gick upp och åt lite "frukost" och softade sedan framför tv'n tills det var dags för middag. Halv sex hade vi tankat upp skotrarna och styrde kosan mot Svenstavik igen. Leden var riktigt bra från Rätan till Åsarna så det gick fort att köra. När vi kom hem blev det lite fika och sedan Beck - I guds namn (som inte var så mycket att hurra för).

Igår var det jobb, 14-22. Kvällen förflöt stundom fort och stundom ruskigt långsamt! Var riktigt skönt att komma hem och lägga sig bredvid en varm och go Pelle sen när jag slutat. Kikade på Beck - Det sista skriket sen blev det sova.

Ligger nu i sängen, en aningens förvånad över att jag redan är vaken, hör inte till vanligheten att jag vaknar tidigt utan att ha blivit väckt. Nåja, ska väl snart ta och pallra mig upp för att ta itu med misären här hemma. Är så dammigt och äckligt överallt så en storstädning är mer än behövligt. Jag skulle även ha varit ner till tvättstugan men det kanske får vänta tills i morgon.


Have a nice day folks!

PUSS på min fina Pelle <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback