Sådär ja!


Nu äntligen har jag tagit mig i kragen!
Som jag skrivit i tidigare inlägg har jag funderat på att börja plugga, vet dock inte till vad ännu . . . hur som helst. I morse när jag kom på jobbet och hade som minst att göra på limningen slog det mig. Jag ska kontakta en studievägledare, sagt och gjort, på lunchrasten ringde jag runt och hittade tillslut en trevlig prick som besvarade lite av mina funderinga, han sa sedan åt mig att kontaka Bergs gymnasium. Ringde dit och fick den sista informationen jag behövde.

Planen är nu alltså som sådan:

Jag vet ju ännu inte vad jag vill utbilda mig till så det är lönlöst att söka någon skola eller liknande innan jag vet det. Det jag däremot vet är vilka ämnen jag vill plugga upp och lägga till i mitt betyg, och det är alltså det jag ska sysselsätta mig med nu ett tag framöver. Det är ju en del ämnen . . .

De ämnen jag redan har men vill höja betygen i är; Histora A, Matte A/B, Engelska A och Naturkunskap A.
De ämnen jag ska lägga till är; Engelska B, Historia B och Naturkunskap B.

Det är ju som ni kan se en hel del ämnen så det lär nog ta sin lilla tid men jag ska lyckas - ta mig fan! Tänk om man haft den här motivationen när man gick i skolan, då skulle man slippa det här nu . . . men men, har bara mig själv att skylla :/ (tyvärr). Jaja, nu är det som det är och jag känner mig faktiskt ruskigt taggad, dock inte för matten, hade därför tänkt ta den först så den är klar sen.


Blev förresten bönhörd idag :)
Renner skickade sms och frågade om jag ville byta skift med honom i morgon - var det en fråga eller? Ska även byta på fredag, skönt att avsluta veckan med sovmornar.

Nu ska jag vila lite, har en sån fruktansvärd huvudvärk, haft det ända sen jag vaknade i morse. Och allt detta på grund av en jävla tand jävel, en jävla visdomstand som jag inte ens vill ha! Usch!

Kommentarer
Postat av: Erika

Visdomständerna fick vi för våra synders skull...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback