One more for you Ellinor :)


Haha, min kära vän Ellinor påpekade igår att min blogg kan vara ouppdaterad under en längre tid för att sedan uppdateras flera gånger om dagen. Jo men ibland får man nåt ryck och kan skriva hur mycket som helst, är just nu inne i en sådan period.

Har bestämt mig för att ge min lägenhet en chans till. Har varit måttligt less på den nu under en längre period och spenderat rätt mycket tid åt att leta något nytt. Har nu suttit och funderat och tänkt ut smarta lösningar för att vinna ut mer plats här. Är tänkt att jag och Pelle ska ta steget och bli sambos (glad, gladare Ida!) och för att vi två ska kunna bo här tillsammans är mer plats ett måste. Mina funderingar går nu i att "slänga" ut en del av vetrinskåpet, då jag egentligen inte behöver den. Sedan använda en bokhylla jag har som tv-bänk, skulle fungera utmärkt om man köpte till ben till den och "vickade" den så den låg åt andra ledden . . . ah, svårt att förklara, ni som vet hur jag bor kanske förstår. Sedan var det sängen, en av sängarna ska ju bort och det i sin tur medför ju att det kommer att bli mer plats, egentligen "oanvändbar" plats då sängen ändå kommer att stå in mot väggen. En lösning på detta skulle vara att göra en loftsäng. My handy man till pappa skulle ju kunna få snickra ihop en ram som jag sedan kan lägga min säng i - vips har vi en loftsäng och kan alltså utnyttja hela alkoven. Där skulle Pelle exempelvis kunna ha sin dator :) Aah, det finns visst lösningar på allt, gäller bara att hitta dom. Känns som att jag är på god väg. Men vi har fortfarande ett problem kvar, eller problem är det kanske inte men jag skulle kunna utvinna ytterligare lite mer plats om jag hade en annan soffa. Den jag har nu är onödigt stor och tar upp en väldans massa plats. En tresittssoffa och en schäslong vore perfekt, men det får bli ett senare projekt :)

Nu har jag precis avslutat min gröt. Ska bre några mackor att ta med på jobbet och därefter ställa mig i ordning, är lite brådis nu ser jag. Ovanligt Ida . . .

Äntligen helg, skönt var ordet.


Ha en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ett eget inlägg bara för mej! Tack Ida :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback