Norge?


Tjoho!
Jag skulle ha jobbat förmiddag idag meeen jag hörde inte klockan i morse, och även om jag gjort det hade jag nog fan inte tagig mig ur sängen - så jäkla trött och seg i kroppen . . . Pratade med Magnus nyss, kanske att jag får jobba eftermiddag idag också, kanske. Han måste ju vara lite sådär omöjlig så man (tror han) får svettas lite innan han ger en något besked. Haha, jag är inte rädd för dig!

I förrgår tog jag Caddyn in till stan efter jobbet för att sussa hos syster. Trevligt trevligt. Fikade, skvallrade och kikade på Youtube klipp med henne och Ricky. Igår var jag till sjukhuset för lite prat med min nyfunna vän Karin Jiden, kurator. Nej, inget är fel, jag tycker bara att det är oerhört skönt att få prata av sig lite med en oberoende person, sen om man får tipps och råd från henne också är ju det bara ett plus :) Som sagt, pratade med henne om allt och inget i en timma sen for jag hem. Tog nästa steg i GH världen och speldade (läs försökte) några låtar på HARD . . . omg, svårt det där men det SKA gå! På jobbet var det möte den första en och en halv timman, lika långsamt som vanligt när de ska stå och berätta hur många som varit borta under ex december - jag skiter i hur många som kom sen, var sjuka eller liknande på Norra, det hör liksom inte hit enligt mig. Det var ju först sen när vi arbetare fick ställa lite frågor som det vesäntliga kom upp. Frågan om Acb var i riskzon för en konkurs kom bland annat upp och svaret vi fick var väl kanske inte så betryggande att höra "Jag vet faktiskt inte, jag skulle ljuga om jag sa att det inte fanns någon risk för det . . ." Okej, nämen bra där Kaj! Hela företaget har enligt mig blivit sämre sen den karln började där, men men that's life.

Den här veckan har även planer om Norge börjat ta form i mitt huvud. Fan va grett det vore att åka dit och jobba lite alltså! Jag vill jag vill jag vill! Matte är sugen som fan och är väl den som triggat upp mig. Jag i min tur har pratat med Elle och Sophie och skulle verkligen bli gladast i världen om mina absoluta bästa vänner ville följa med mig dit och tjäna storkovan. Planen är att åka över till Trondheim någon gång under nästa vecka för att kolla lite jobb.

Mina tankar seglar runt så här just nu:

Vi säger att man lyckas hitta ett jobb i Norge från och med april. Jobbar april och maj och åker sedan hem och lever gott under sommaren. Sen när hösten kommer kan man antingen åka över igen eller leta sig ett riktigt jobb. Mattes ex Elin var i Trondheim och jobbade, enligt honom var det inte någon månad hon fick ut under 30.000, det i Svenska pengar blir väl . . . hum . . . 36.000, blir det så? Ja det blir i vilket fall som helst någon tusenlapp mer. Gångra det då i två så har vi den nätta summan 72.000 - det skulle jag klara mig på under en sommar i alla fall! Dessutom har man ju ut semesterpengar från Acb plus lön på det också. Ååh, jag kan riktigt se dollarteknen framför ögonen nu . . . Men en sak i taget nu, ett är ju givetvis att åka dit och se ifall det finns något jobb åt oss där, sen är ju en bostad också ett måste. Håll tummarna för mig/oss.

Ni undrar säkerligen hur jag ska klara mig utan Pelle under dessa två månader? Det undrar jag också, men det känns ändå rätt lugnt när det är i Trondheim, alltså inte längre än att man kan åka hem under helgerna ifall min längtan skulle bli outhärdlig :) Alla problem har en lösning så är det bara.


Blev inget jobb för mig idag, Magnus ringde nyss och sa att han pratat med Lennart som sa att de redan var fullbemannade. Jaja, skit samma, i ärlighetens namn orkar jag inte lägga ner någon energi på Acb nu - nä inte ens fast de är mina arbetsgivare, kanske låter väldigt omoget men så är faktiskt fallet. Någon som känner med mig?



Nu blir det nog en dusch.

Puss hej.

Kommentarer
Postat av: Elliii

Jag känner med dej Ida, är så less på Acb och Kaj nu så det är inte sant! Norge till veckan då :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback