Helt slut.


Blev tjockpannkak till middag igår, tjockpannkaka med mycket fläsk :) Blev riktigt gott, dock gör jag alltid felet att ta hjortron sylt istället för jordgubb - jordgubbssylt till pannkaka är faktiskt godast . . . Efter maten låg vi och slötittade lite på Tv, dock måste tröttheten ha tagit över för jag blev väckt av att Pelle retades med en massa pussar lite var stans i mitt ansikte, jag som sov så skönt. Tvättade bort smink, borstade tänderna och förflyttade mit till sängen istället. Klockan var då kvart över åtta! Kan inte minnas sist jag gick och la mig den tiden, i och för sig somnade jag inte på en gång men ändå. Trots detta var jag då rakt inte piggare i morse när klockan ringde, tog mig inte upp förrän fem :/ Blev snabbsminkning och lite spray i håret sedan var vi tvugna att flytta ut sängen från alkoven eftersom nån byggare bob från Bergs bostäder skulle komma och kika över golvet idag.

Jobbandet har gått bra. Ruskigt skönt egentligen att jobba förmiddag faktiskt.  Sen att det bara är två arbetsdagar kvar den här veckan gör ju inte direkt saker och ting sämre. När klockan blev två och vi fick åka hem tog vi oss först en tur till lägenheten för att kolla in golvet, blev bra, eller ja, det ser ju lika dant ut som förut bara det att nu sviktar det inget när man går på det :) Efter besiktningen av da floor blev det fika på Brö Bua. Satt och pratade med min man och hade riktigt trevligt/mysigt . en mycket bra början på dagens eftermiddag skulle man kunna säga. Tack love <3

Åker nog en sväng till Rätan idag. Tänkte hälsa på farfar lite och så . . . känns lite vemodigt men det ska nog gå bra :)


På fredag kommer kistan till Rätan, hela familjen ska då träffas och säga ett sista "hejdå" innan begravningen. Även detta känns fruktansvärt vemodigt . . . men även det ska nog gå bra. På lördag hade jag tänkt skingra lite tankar genom att följa med mamma och Emma på Ikea :D Är egentligen inget speciellt jag ska ha nu (inget som konomin tillåter i alla fall) men det ska faktiskt bli kul att åka dit. Eller jo, en sak ska jag faktiskt köpa; "ben" som jag kan skruva fast under en bokhylla jag har (lär nog dock inte bli det enda jag kommer hem med skulle jag tro...).



Undrar just om jag kanske skulle ta och börja på med en storstädning här . . . tanken att jag skulle göra det slog mig när jag hörde att de skulle komma hit och kirra golvet. Eller så väntar jag tills på lördag, eventuellt söndag, då kan jag även passa på att möblera om. Så får det bli.

Tar mig en tur till mamma nu.
Tjing.


Pelle;
Jag är så lycklig som fått chansen att lära känna dig, ännu lyckligare är jag över att jag får vara med dig! Vad gjorde jag utan dig vid min sida? Du är en av få människor som verkligen förstår mig och jag älskar dig för det. Jag vet att jag många gånger handlat på ett sätt som sårat dig - förlåt för alla dessa gånger!

. . . jag känner att vinden har vänt nu, 2008 kommer att bli början på en fortsatt underbar tid tillsammans med dig.  

Kommentarer
Postat av: Britt-Louise

Till tjockpannkaka/fläskpannkaka måste man bara ha lingonsylt!!!! Till tunnpannaka däremot passar det med hjortron/jordgubb/hallon men absolut inte lingon!

2008-02-28 @ 10:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback