Grattis love!


Idag fyller Pelle år, har ännu inte hunnit gratta honom riktigt, inte mer än att jag sagt grattis och gett honom en puss. Blir lite mer nu kvart över sex då hans mamma och pappa åker och hämtar honom på jobbet för att sedan bjuda på tårta - mums :) Sen när han slutat ska jag gratta honom "riktigt". Ååh jag tycker om att ge bort saker till folk, roligt att göra andra (förhoppningsvis) glada :)

Efter förra inlägget (igår alltså) svidade jag om till lite lättare/varmare kläder, ringde svärmor och frågade om Castor var sugen på en promenad, vilket han otippat var, haha. Gick upp och hämtade hunden och begav mig sedan iväg på en, nästan, två timmars tur. Aah va härligt det är alltså! Tillbaka efter promenaden blev det ett litet stopp hemma och sedan bort till mamma för lite skvaller med henne och moster, kaffe och hårfärgning. Håret blev bra, eller om vi säger såhär, det kunde ju omöjligt blivit sämre . . . skämt å sido, jag blev nöjd. Blev kvar hos mor så pass länge att jag kunde göra sällskap med Pelle hem när han slutat. Satt och pratade en stund sen var jag tvungen att gå och lägga mig. Skulle kika på någon film (som jag inte minns namnet på) men somnade rätt snabbt. 

Gick upp halv fem i morse. Satte grötkastrullen på spisen och åt sedan den underbara havregrynsgröten med solrosfrön + lite jordgubbssylt (joo jag får ha det för jag tycker inte om lingon). Gjorde i ordning mackor och matlåda, ja, jag gjorde stuvade makaroner och stekte köttbullar i morse, haha, inte undra på att det kan bli stressigt ibland . . . men jag hann i tid även idag! Dagen har flutit på i rätt bra takt, vilket känns skönt. När jag slutat gick jag ner till mamma och sedan vid tre var jag på dagis för att hämta ongan. Satte Marcus i vagnen och William vid sin spark och tog med dom på en liten promenad ner på byn för att uträtta lite ärenden. Hemma igen blev det mer sparkåkning och tillsist film, Byggare Bob i vilda western - de ni!

Är hemma nu och inväntar som sagt att klockan ska bli kvart över sex. Försöker även fundera ut någon bra rutt att promenera idag. Det är en sak som är väldigt dåligt med Svenstavik, det finns nästan ingen väg med gatljus man kan gå efter :/ Jaja, hittar nog nån bra, får se till att sätta på mig reflex. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback