Det här med att samla kraft.


Det tar fan sin lilla stund innan man känner sig redo att ta sig an det man måste, i mitt fall; vika ihop all jävla tvätt som ligger utspridd i soffan och börja fundera ut något att ha i matlådan i morgon . . . om det ändå hade kunnat vara liiiite roligare saker ändå. Matlådehelvete är bland det värsta jag vet, okej om man ätit middag och det blivit rester, men nu har jag inga rester och måste, så att säga, börja från scratch - blä.

I morse när klockan ringde vill jag lova att gråten inte var långt borta. Denna morgontrötthet . . . måndag morgon är inte så hemsk (hör och häpna) men ju längre in i veckan man kommer ju svårare blir det att ta sig upp . . . Hur som haver, där jag låg med trotisgt ihop knipna ögon önskade jag mig inget annat än en sovmorgon, började då fundera över när jag nästa gång skulle få det. Hum, i mrogon är det fredag, jag måste alltså upp samma tid som idag. På lördag är det mest troligt Sundsvall som gäller och känner jag min moder rätt vill hon komma iväg tidigt. Men SÖNDAG, finaly! Det kändes dock inte som någon vidare tröst ju då i stridens hetta med tanke på att det ju faktiskt är ett par dagar kvar. Nåväl, hittills har veckan gått fort så det skulle väl va fan om den inte gjorde de resterande dagar också, i och för sig skulle tiden gärna kunna få sakta ner lite i morgon eftermiddag och sedan gå i slowmotion fram till måndag - går det?

Vid nio tiden idag när jag kikade ut igenom ett av de få fönster som finns inne i fabriken såg jag att solen var påväg upp och att det ryktades om att det kunde komma att bli en fortsatt fin och solig dag. Mycket riktigt. Frågade Pelle om han var på på en skotertur efter jobbet - självklart :) Vid tre var vi klara att åka. For ner på sjön en sväng, stannade till och satt och pratade en stund, så skönt då solen sken från en härligt blå himmel. Pelle frågade om han kanske kunde få bjuda på lite mat i Åsarna och det tackar man ju självklart inte nej till. Åkte till Ski Center och beställde varsinn pizza. Mumsade i oss maten och begav oss sedan hem igen. En härlig tur en härlig dag med en härlig människa, vad mer kan man egentligen begära!?


Förresten har jag varit arg idag också, eller inte arg, förbannad!
Och detta på ingen mindre än Acb's personalansvariga (om man nu kan kalla henne det) . . . fruktansvärda kvinna! Ringde till henne i hopp om att hon kanske kunde vägleda mig lite i frågan "kan vi ändra våra arbetstider när vi ska till att jobba dag?"
Tiden som är satt nu är o7-16 men ingen av oss berörda vill jobba så och har då gett på förslag att jobba mellan o6-14.3o istället (tar bort en halvtimme från våran en timmas onödigt långa lunch rast). Tror ni kvinna, Lisa, var tillmötesgående och hjälpsam?
NEJ! Under hela mitt samtal med henne fick jag i princip höra samma sak hela tiden, "Det är redan förhandlat om en tid, 7-4, så det går inte att göra något åt..." Givetvis sa hon mer saker som fick mig att bokstavligen koka men de varken vill eller orkar jag skriva här. Undrar ni, fråga.

Skoterturen och att umgås med Pelle fick mig dock på något bättre humör - tack älskling, you know what i need when i need it <3

Nä, nu måste jag väl ta itu med tvätten, den kan inte ligga där den ligger längre nu. Matlåda sen . . . men vad? Och tillsist GH! Har faktiskt börjat lira på Hard nu, de ni!

Kommentarer
Postat av: Julia

Ja men precis! Tack så mycket. Blev så glad när jag läste det där.. att du tycker så :) Vissa dagar har man velat ge upp allt. Men är glad idag att jag klarade det och att jag har haft Olof som stöttat mig! läste att du kanske ska börja jobba i norge, har inte hunnit läsa helt . Men hur känner du inför det när du har din pojke här och så? Kram!

Postat av: Anonym

Jo, va sa hon ?

2008-02-29 @ 17:38:21
Postat av: Elliii

Vad sa den där satkärringen?
Puss

2008-02-29 @ 21:20:35
URL: http://elliiicious.blogg.se
Postat av: felicia

fan va duktig du är som kör på hard, :) jag vågar inte köra fullt på hard, så kör bara vissa låtar där :)

2008-02-29 @ 22:09:18
URL: http://feliciaenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback